חדשות בארץ

דרעי לנתניהו וגנץ: "הרב עובדיה התחנן לממשלה רחבה ולאחדות"

באירוע בכנסת לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הזכיר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, את רצונו העז של הרב בממשלת אחדות, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלה משותפת. נתניהו: "אחדות העם – משאלה של רבים". גנץ: "אם יש דרך אחת, שבה כולם יכולים לכבד את זכרו של הרב – זו הדרך של האחדות"

דרעי, נתניהו וגנץ, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי, נתניהו וגנץ, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, השתתפו בצהריים (שני) באירוע שנערך בכנסת לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, לציון 6 שנים לפטירתו. בכינוס, שאורגן על ידי סיעת ש"ס, נכחו ראשי סיעות, שרים וחברי כנסת.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס בדבריו בכנס למשבר הפוליטי וקרא להקמת ממשלת אחדות: "הרב כתב בעבר מכתב בכתב ידו לשמעון פרס ויצחק שמיר, בעת שממשלת האחדות עמדה להתפרק. הוא התחנן אליהם: עם ישראל זקוק לממשלה רחבה ולאחדות. במקום שמיר ופרס, אני משנה את השמות ואומר – ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ".

בתחילת נאומו באירוע, התייחס נתניהו אף הוא בקצרה למשא ומתן התקוע להרכבת הממשלה הבאה: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד במפגש הלא פוליטי הזה. יש לזה, כמובן, מימד שנוגע לאחדות העם. זו משאלה של רבים בעם, שבאה לידי ביטוי גם בחדר הזה, ואני חושב שהיא נכונה".

"תורתו ומורשתו של הרב נשארו איתנו וילוו את המוני בית ישראל לדורי דורות", אמר נתניהו. "הרב שקד על תלמודו יומם ולילה, יושב ספון על הספר, וכותב וחוקר. הוא ביקש בהתמדה עצומה לנצל כל רגע. עשרות ספרי ההלכה שחיבר מעידים על שיעור קומתו. היו לו כתפיים רחבות מאוד, סמכותיות מיוחדת שנקנית בכוח ההתמדה והגאונות. כל אלה הקנו לו מעמד מרכזי בשרשרת הדורות".

"הרב היה קשוב לדופק החיים המשתנים ולצרכיהם", הוסיף ראש הממשלה. "הוא הכריע בעד יהדותם של בני קהילת ביתא ישראל באתיופיה, נרתם בכל כוחו לזיהוי החללים ולהתרת עגונות הנופלים במלחמת יום הכיפורים. הוא חיזק את מערך הגיור בעקבות העלייה ההמונית מברית המועצות. הוא זקף את קומתם של בני עדות המזרח".

גנץ, שדיבר לפני נתניהו, אמר כי "היכולת של הרב לחבר הלכה מצד אחד, עם סובלנות, מסורת וצרכים של כאן ועכשיו מצד שני, הייתה יכולת חסרת תקדים. הגאווה שהוא הביא לחלקים אדירים של החברה הישראלית היא בהחלט דבר מאוד חשוב. הפסיקות שלו על ביתא ישראל, התרת העגונות במלחמת יום הכיפורים, ועקרון פיקוח נפש בשיקולים מדיניים הם תקדים שראוי להתכבד בו".

"ברוח זו, של מסורת מצד אחד, וסובלנות ופתיחות מצד שני, כולנו יכולים להתכבד, ועלינו לכבד את כל התרבויות בחברה הישראלית. אם יש דרך אחת, שבה כולם יכולים לכבד את זכרו של הרב עובדיה – זו הדרך של האחדות, שמחברת ומכבדת האחד את השני", סיכם גנץ.

תגיות:בני גנץהרב עובדיה יוסףאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה