חדשות יהדות

"אל תגעו לי ברבנים": הבמאי מני אסייג בדברים מרגשים, סביב סערת הרב פירר

על רקע העליהום על הרב פירר: התסריטאי מני אסייג מצטרף לקולות התמיכה ברב, ומשתלח במי שמעז לפגוע בו. "רוצים שאהיה נעים? שאפיץ רק טוב, ולא אהיה תקיף ומיליטנטי? אז אל תגעו לי ברבנים", כתב

מני אסייג (צילום מתוך אלבום משפחתי)מני אסייג (צילום מתוך אלבום משפחתי)
אא

על רקע העליהום על הרב פירר: גם התסריטאי מני אסייג מצטרף לקולות התמיכה ברב, ומשתלח במי שמעז לפגוע בו. "רוצים שאהיה נעים? שאפיץ רק טוב, ולא אהיה תקיף ומיליטנטי? אז אל תגעו לי ברבנים", כתב אסייג.

אסייג ציין כי "רבני ישראל הם המגדלור של העם היהודי ושומרי הגחלת, ובין לימודי התורה והתפילות - רובם המכריע עסוקים בסיוע לזולת, בעזרה לנזקקים ובתמיכה בחסרי היכולת העשוקים בחברה. הם עושים את כל הטוב הזה בזמן שאחרים בונים קריירות ודואגים אך ורק לטובתם האישית. אז בכל פעם שאהיה עד לפגיעה ברב והשחרת שמו - אני אעמוד על רגליי האחוריות ואגן עליו בחירוף נפש".

דבריו אלו מתחברים בחיבור מעניין לדברים שאמר הבמאי בראיון למדור 'ניצוצות' בהידברות - שם סיפר על הנוכחות של הזהות היהודית בחייו, ועל המלחמה שהוא מנהל בתוך התעשייה עצמה - נגד כל מי שמנסה להעלים או להתכחש לאותה זהות יהודית. "מפריע לי למשל שאתה מזפזפ בערוצים הגדולים וכמעט לא מוצא תוכן יהודי, חוץ מבהידברות וערוץ 20", אמר. "ויותר מזה - אתה כן רואה הרבה לעג ליהדות: ליאור שליין, ארץ נהדרת, היהודים באים ועוד, וזה מדכא אותי. אני מודה לה' על כך שנתן לי את הכוח להראות לאנשים בפריים טיים גם בית כנסת, אמונה, תפילין וכדומה. הנוכחות של הזהות היהודית בחיים שלי כאדם פרטי, ובחיים הציבוריים שלנו כאן בישראל בכלל, חשובה לי מאוד. לכן אני מתנגד למי שמנסה להעלים אותה או להתכחש לה".

על אף שהוא אינו מגדיר עצמו כאדם דתי, "האמונה שלי בבורא עולם היא מטורפת. השאיפה שלי היא לעשות את כל המצוות כמו שצריך, וכמה שיותר. אני מאושר שגם הילדים שלי מאמינים מכל הלב, והולכים בדרך טובה. ואני מקווה שגם הילדים שלהם ילכו בדרך הזו, כי אחרת, מה כבר נשאר לנו להעביר מדור לדור אם לא את האמונה והמסורת?!", דבריו.

תגיות:רבניםמני אסייג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה