חדשות בארץ

דובר ראש הממשלה הגיש תלונה למשטרה: "לחקור 52 מקרי הסתה נגד פילבר"

עופר גולן, דוברו של ראש הממשלה נתניהו, פנה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה בנוגע לעשרות מקרי איומים והסתה ברשת נגד עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, שלא נחקרו עד כה. לדברי המשטרה, מקרים אלו לא נחקרו מכיוון שלא הוגשו תלונות בגינם

עופר גולן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)עופר גולן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

דובר ראש הממשלה, עופר גולן, הגיש בצהריים (ראשון) תלונה במשטרה, בדרישה לפתוח בחקירה בנושא ההטרדות נגד עד המדינה שלמה פילבר.

במסגרת התלונה, הציג גולן בפני המשטרה 52 מקרים ברשת, בהם פורסמו איומים ודברי הסתה נגד פילבר, עד המדינה בתיק 4000.

פרקליטיהם של יועצי ראש הממשלה, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, הציגו חלק מאותן הטרדות בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בתל אביב. בתשובה לשאלות שהופנו אליו בנושא במהלך הדיון, הודה נציג המשטרה כי לא נפתחה חקירה ביחס למקרים אלה, וזאת לטענתו אך ורק מפני שלא הוגשה לגביהם תלונה.

בתלונתו במשטרה אמר גולן כי כעת – לאחר שהגיש את התלונה – ראוי כי המשטרה תפתח בבדיקה מיידית של ההטרדות האמיתיות, כלשונו, נגד פילבר.

כזכור, ביום שישי האחרון פנו גולן ודובר הליכוד יונתן אוריך ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להפסיק את החקירה המתנהלת נגדם בעניין הטרדתו של פילבר. במכתב ששלחו פרקליטיהם של השניים נאמר כי יש "להורות לאלתר על הפסקת החקירה נגד מרשינו וסגירת התיק בעניינם", וזאת לדבריהם "בעקבות שורת כשלים בלתי חוקיים בהם כבר הודו המשטרה והפרקליטות".

בנוסף לדרישה לסגור את התיק, ביקשו עורכי הדין לפתוח בבדיקה מיידית בכל הנוגע לקבוצה משטרתית באפליקציה מסווגת המכונה "השלמות 4000", שקיומה אושר על ידי המשטרה, ובנוגע לשימוש שנעשה בקבוצה זו במסגרת החקירה נגד גולן ואוריך. פנייתם של הפרקליטים הוגשה ליועץ בטרם הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, השופט עלאא מסארווה, אישר ביום רביעי האחרון למשטרה לבצע חיפוש "כירורגי" בטלפונים הניידים של אוריך, גולן ושני חשודים נוספים בפרשה. הוא מתח ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה, אך קיבל לבסוף את טענתה, לפיה קיים "חשד סביר בעוצמה גבוהה כי החשודים היו מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד". למחרת קיבל השופט את בקשת פרקליטיהם של יועצי נתניהו לדחות את החיפוש בטלפונים שלהם עד ליום חמישי הקרוב, וזאת כדי לאפשר להם להכין את הערעור שברצונם להגיש לבית המשפט המחוזי. הטלפונים, שהוחרמו על ידי המשטרה, יישארו נעולים עד למועד זה.

בתוך כך, הבוקר דווח בגלי צה"ל כי גולן ואוריך ייחקרו לא רק בחשד להטרדתו של פילבר אלא גם בחשד להדחתו שלא להעיד מול נתניהו. בתגובה לפרסום, מסרו גולן ואוריך כי "בית המשפט קבע שנפלו פגמים קשים בחקירה ושזכויות הנחקרים נרמסו ברגל גסה. החרמת הטלפונים הניידים והוצאת התכתבויות פרטיות ללא צו בית משפט, תוך הטעיה אסורה של הנחקרים, היא פגיעה קשה בזכויות יסוד. ראוי היה שנוכח קביעותיו של בית המשפט, היו הרשויות מודיעות על הפסקת החקירה וסגירת התיק בעניינם של כל המעורבים".

מטעמם של עורכי הדין חדד ומילשטיין נמסרה התגובה הבאה: "מבירור שערכנו מול משרד המשפטים עולה, כי הדיווח לפיו אוריך וגולן חשודים בהדחת עד אינו נכון".

תגיות:יונתן אוריךעופר גולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה