חדשות בארץ

"צביעות זועקת": בעקבות סערת ד"ר קידר – מחאה נגד אוניברסיטת בר אילן

התא של תנועת "אם תרצו" באוניברסיטת בר אילן קיים מפגן תמיכה בד"ר מרדכי קידר, במחאה על החלטת הנהלת האוניברסיטה לזמנו לוועדת משמעת. בעצומה, עליה חתמו אלפי סטודנטים ואזרחים, נקראה האוניברסיטה לחזור בה מהצעדים בהם נקטה נגד קידר: "אלה נעשו בחטא, ומקורם בטעות מצערת או בצביעות זועקת"

יצחק רבין ז"ל (צילום: פלאש 90)יצחק רבין ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

התא של תנועת "אם תרצו" באוניברסיטת בר אילן קיים היום (ראשון) מפגן תמיכה בד"ר מרדכי קידר, בעקבות החלטתה של האוניברסיטה לזמנו לוועדת משמעת.

קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטה, חולל בשבוע שעבר סערה, כאשר במהלך עצרת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו – שנערכה בפתח תקווה – טען כי רוצחו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, אינו יגאל עמיר: "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הם י.ר.". הוא הוסיף, כי "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

עוד טען קידר, כי מאז הרצח בנובמבר 1995 ועד היום מתנהל מסע שנועד להסתיר את מה שקרה באמת, במסגרתו סווגו מסמכים רבים מחקירת הרצח כ"סודיים ביותר", כך שלא ניתן לחשוף אותם לציבור. הוא קרא "להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין" ולפתוח ב"חקירה אמיתית" של רצח ראש הממשלה: "הגיע הזמן. 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי, בר אילן, מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד".

הנהלת אוניברסיטת בר אילן גינתה את דבריו של קידר. "הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה", נאמר בהודעה שפרסמה. "אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית". במקביל לזימונו לוועדת משמעת, הושעתה נסיעתו של קידר לכנס בדרום אמריקה, אליו היה אמור לצאת בשבוע הבא כנציגה של האוניברסיטה.

בתגובה לצעדים בהם נקטה האוניברסיטה כלפי קידר, יזם תא "אם תרצו" עצומה, עליה חתמו אלפי סטודנטים ומרצים מהמוסד, וכן אזרחים נוספים. העצומה קראה להנהלת בר אילן לבטל "כל הליך או הגבלה" שננקטו כלפי קידר, שכן לדבריה "אלה נעשו בחטא ומקורם בטעות מצערת או בצביעות זועקת".

בעצומה נכתב, בין היתר, כי "בזמן שבאקדמיה הישראלית שורצים פרופסורים ודוקטורים מטעם עצמם, שאת משכורתם משלמים אזרחי מדינת ישראל, העסוקים ומכלים את זמנם בהשמצת מדינת ישראל, תמיכה ב- BDS מבפנים, ומתן רוח גבית לשונאי המדינה ולקידום אנטי ופוסט-ציונות, בחרה אוניברסיטת בר אילן להעמיד דווקא את ד"ר קידר לדין משמעתי ולהשעות אותו מייצוג האוניברסיטה, וזאת בזמן שמרצים ברחבי העולם מתרוצצים ומשתמשים בשם האוניברסיטאות הישראליות על במותיה הגדולות ביותר של תנועת ה- BDS, ללא תגובה או העמדה לדין מצד המל"ג או האוניברסיטאות הישראליות".

עוד נטען כי "נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן, ורקטור האוניברסיטה, פרופ' מרים פאוסט, בחרו את היעד הלא נכון. הם בחרו להעלות על המוקד, לרדוף ולפגוע בפרנסתו ובשמו דווקא של מי שהקדיש את חייו למען עתיד עם ישראל בארץ ישראל. מותר לבקר את ד"ר קידר כפי שהוא מבקר אחרים, מותר לומר שדבריו מקורם בטעות או בדברים שאינם ראויים. זאת הסיבה שמדינת ישראל היא מדינה חופשית בעלת חופש דעה וביטוי. אך מכאן ועד לפגיעה החמורה בשמו ובפרנסתו, והשתקתו על ידי זימונים לוועדות משמעת, הדרך ארוכה".

במהלך המחאה היום תבעו הסטודנטים מהנהלת המוסד להפסיק את הפגיעה בקידר. בתום המפגן, הגישו אנשי "אם תרצו" את העצומה החתומה למען ד"ר קידר לנשיא האוניברסיטה ולרקטורית.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", אמר: "הגענו לכאן בכדי לעמוד לצד אדם רב זכויות, שבמשך שנים עושה לילות כימים למען ישראל בארץ ובעולם, וכן כדי למחות נגד הצביעות האבסורדית המופעלת נגדו מצד האוניברסיטה. לא יכול להיות שמרצים – באוניברסיטת בר אילן, אך גם באקדמיה כולה – מסיתים נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל, ומקדמים חרם עליה בפומבי, בארץ ובעולם, באיצטלה של חופש הביטוי האקדמי. כאשר מרצה רב זכויות מביע דעה אחרת, מופרכת ככל שתהיה לצורך העניין, הוא יעבור הוקעה מוחלטת ומסכת השפלות נוראה. אנחנו לא מוכנים לקבל את התופעה הזו. התגייסות הציבור הכללי למחאה שלנו מוכיחה, שגם עם ישראל שולל מן היסוד  את התופעה המגונה הזו של איפה ואיפה".

תגיות:רצח רביןאוניברסיטת בר אילןד"ר מרדכי קידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה