חדשות בארץ

סערת המרצה מבר אילן: "יגאל עמיר לא רצח את יצחק רבין"

בעצרת תמיכה בראש הממשלה נתניהו, טען ד"ר מרדכי קידר, מרצה באוניברסיטת בר אילן, כי מי שרצח את ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, הוא "אדם שראשי התיבות של שמו הם י.ר.". הוא הוסיף כי ככל הנראה "פוליטיקאי מוביל" הוא שעמד מאחורי הרצח, במטרה "לצאת מהסכמי אוסלו". מטעמו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל"

יצחק רבין ז"ל (צילום: פלאש 90)יצחק רבין ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

ד"ר מרדכי קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן, זומן לוועדת משמעת באוניברסיטה, וזאת בעקבות דברים שאמר אמש בעצרת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו שנערכה בפתח תקווה.

קידר טען כי רוצחו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, אינו יגאל עמיר: "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הם י.ר.". הוא הוסיף, כי "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

עוד טען קידר, כי מאז הרצח בנובמבר 1995 ועד היום מתנהל מסע שנועד להסתיר את מה שקרה באמת, במסגרתו סווגו מסמכים רבים מחקירת הרצח כ"סודיים ביותר", כך שלא ניתן לחשוף אותם לציבור. הוא קרא "להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין" ולפתוח ב"חקירה אמיתית" של רצח ראש הממשלה: "הגיע הזמן. 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי, בר אילן, מוכפשת, שכולנו מוכפשים בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד".

דבריו של המרצה זכו לגינויים במערכת הפוליטית. יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, אמר כי "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האווירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נלמד וההסתה נמשכת".

"לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח", הוסיף פרץ. "מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להילחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקווה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי".

מטעמו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל".

במרכז רבין מסרו את התגובה הבאה על דבריו של קידר: "שוב, כמו בכל שנה לקראת יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה, עולה לכותרות חולה פרסום הקונספירציה התורן שקוצר את 7 דקות התהילה. מאחלים לו רפואה שלמה".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר כי "הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית". במקביל לזימונו לוועדת משמעת, הושעתה נסיעתו של קידר לכנס בדרום אמריקה, אליו היה אמור לצאת בשבוע הבא כנציגה של האוניברסיטה.

תגיות:רצח רביןד"ר מרדכי קידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה