חדשות בארץ

גפני: "לא נתפשר בנושאים הדתיים והעקרוניים"

בתגובה לקריאות שנשמעו בגוש הימין, לפיהן על המפלגות החרדיות להתפשר כדי לאפשר את כניסתה של ישראל ביתנו לממשלת ימין, הבהיר יו"ר דגל התורה, משה גפני, כי "לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים, לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת". השר לענייני דתות, יצחק וקנין (ש"ס), אמר כי "יש נגיסה בנושאים הדתיים, צריך להשאיר הכל כפי שהוא"

גפני (צילום: פלאש 90)גפני (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, הבהיר הבוקר (ראשון) כי מפלגתו לא תסכים להתפשר בכל מה שקשור לנושאים הדתיים והעקרוניים. "אני מודיע קבל עם ועדה – לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו, לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת", נאמר בהודעה שהוציא.

השר לענייני דתות, יצחק וקנין (ש"ס), אמר כי שורש המשבר הפוליטי נעוץ ביו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "הבעיה היא שליברמן לא רוצה ממשלה עם חרדים, אז אין מה להתגמש. ליברמן הוא תעלומה", אמר בכניסה לישיבת הממשלה. בהתייחסו לשאלה האם המפלגות החרדיות מוכנות להתגמש, הבהיר וקנין כי "יש דברים שלא צריך להתגמש, כי מספיק שאנחנו שומרים על הסטטוס קוו. ההיפך, יש נגיסה בנושאים הדתיים. אנחנו אומרים שצריך להשאיר הכל כפי שהוא, לא תהיה חקיקה דתית".

וקנין הוסיף, כי בכל הנוגע לחוק הגיוס, "הלכנו צעד גדול מאוד לקראת ליברמן". הוא העריך, כי "אם לא תהיה תפנית שכולם יורדים על הקרקע, אנחנו הולכים לסיבוב שלישי".

דבריהם של וקנין וגפני נאמרו על רקע דיווחים, לפיהם בגוש הימין לוחצים על המפלגות החרדיות להתפשר על מנת לאפשר את כניסתה של ישראל ביתנו לממשלת ימין-חרדים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, אמרה הבוקר כי "מערכת בחירות שלישית הינה דבר רע מאוד למדינת ישראל. גם לימין זה דבר רע. בממשלה הקודמת היינו 61 חברי כנסת בלי ליברמן, עכשיו אנחנו 55. בסקרים רואים שהציבור לא רוצה מערכת בחירות שלישית, ואין ספק שאם חס וחלילה נגיע לשם – שלטון הימין בסכנה. בסבירות לא מבוטלת, השמאל יכול לעלות לשלטון, מה שנקרא 'מלא מלא', וזה דבר שאסור לתת לו לקרות".

"יש שתי אפשרויות סבירות והגיוניות", הוסיפה שקד בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל, "או שתקום ממשלת אחדות – כרגע נתניהו וגנץ לא מצליחים להגיע להסכמה ביניהם מי יהיה ראשון, וזה שורש המחלוקת; או שליברמן ייכנס חזרה לגוש הימין. אני חושבת שהוא יכול להביא להישגים גדולים עבורו ועבור הציבור שלו, והחרדים צריכים לדעת שהם צריכים להתפשר".

עמיתה של שקד לראשות הימין החדש, נפתלי בנט, דיבר ברוח דומה כשאמר כי בחירות יהיו הרסניות עבור גוש הימין. "אני אומר לחבריי בימין: כולנו נצטרך להתפשר. גם הימין צריך להבין, שאם נגיע לבחירות פעם שלישית – תהיה התרסקות במימדים היסטוריים של גוש הימין", אמר בראיון לגלי צה"ל.

בתגובה לפרסומים, לפיהם ראש הממשלה שוקל למנותו לשר ביטחון, אמר בנט כי לא קיבל הצעה בנידון. הוא חזר על דבריו מאמש, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, לפיהם הוא מוכן לפטור את נתניהו מכל מחויבות כלפיו במסגרת בלוק ה- 55, אם יש בכך כדי לסייע להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן: "הדבר החשוב כרגע זה להקים ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ. אנחנו במצב של משבר לאומי, ששנים לא היינו בו. מדינת ישראל משותקת יותר משנה. נתניהו וגנץ חייבים לרדת מהעצים ולהתפשר".

"צריכים להתעורר. נותרו 16 יום, שבו ביחד ותתפשרו. יכולה להיות ממשלת חירום אפילו של שנה וחצי-שנתיים, באיזו שהיא חלוקה בין נתניהו וגנץ, זה לא מה שחשוב. צריך להקים פה ממשלה מתפקדת", סיכם בנט.

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', הגיב הבוקר על דבריו של בנט, שמשמעותם היא למעשה פירוקו של גוש הימין. בציוץ בטוויטר כתב סמוטריץ', כי "פירוק גוש הימין יהיה איוולת חסרת אחריות שתביא להקמת ממשלת אוסלו, שבפעם הקודמת שהיא הוקמה הביאה לאסונות כבדים. בחירות זה רע, אבל פירוק הימין והקמת ממשלת אוסלו רעים הרבה יותר. מנהיגי הגוש צריכים להפנים: המחסום להקמת ממשלת אחדות הוא התעקשותו של גנץ לפסול את נתניהו, ולא האחדות בימין".

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןבחירות 2019יצחק וקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה