חדשות בארץ

גנץ: "הפוליטיקה שלנו חולה, קיצונית וארסית"

בנאום בעצרת המרכזית לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הוא פועל להקים ממשלה "ממשלה של אחדות ופיוס. ממשלת אחדות ליברלית, שמקבלת כל אחד וכל אחת כפרט וקבוצה". הוא יצא נגד הקיטוב העמוק בחברה ובמערכת הפוליטית: "השנים האחרונות הוכיחו לכולנו, שההסתה אינה שייכת למחנה פוליטי או למגזר"

גנץ, הערב בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, הערב בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאם הערב (מוצאי שבת) בעצרת הזיכרון המרכזית לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. בעצרת, שנערכה בכיכר רבין בתל אביב, יצא גנץ נגד הקיטוב העמוק השורר בחברה ובמערכת הפוליטית בישראל, ואמר כי הוא נחוש להקים "ממשלה של שלום פנימי".

"ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער, הפלגנות הופכת אותנו לזרים אחד לשני", אמר גנץ. "השנים האחרונות הוכיחו לנו, שההסתה אינה שייכת למחנה פוליטי או למגזר, והפלגנות אינה בבעלותה הבלעדית של מפלגה כזו או אחרת. השנים האחרונות הציבו לנגד עינינו מראה מכוערת וגסה. החל מאלו הלועגים למבקרים בקברי צדיקים, אלו המהללים את מבצעי תג מחיר, עד לאלו הרואים ברוצחי ילדים את גיבוריהם הלאומיים, וכלה באלו המעלים בימים האחרונים שוב קריאות שטנה מזעזעות ממרפסת כיכר תורנית".

"הפוליטיקה שלנו חולה. היא קיצונית וארסית בהרבה מרובו המוחלט של העם שלנו, שמאס בכך. אני פוגש יום יום אנשי ליכוד שעייפו ממסע הפילוג, ואנשי כחול לבן שעייפו מהגזענות, השיסוי והאלימות. אני פוגש ציבור מסורתי ורבנים, שמחפשים את המתינות ואת החיבור הנכון בין מסורת לליברליות. אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים, המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית. אני פוגש גם אזרחים ערבים, שהחליטו להיות חלק מהמרקם החברתי הישראלי".

"חובתם של מנהיגים מהימין, מהמרכז ומהשמאל לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור", הדגיש יו"ר כחול לבן. "זוהי חובתי, זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד, זוהי חובתם של ראשי הציבור הדתי הלאומי, חובתם של מנהיגי השמאל וחובתם של מנהיגי הציבור הערבי. הסתה אינה חופש ביטוי, וקריאה לפגיעה באדם אחר מחייבת השתקה. זוהי חובה מוסרית, חוקית וערכית. על מנהיגי המדינה להתייצב באומץ וביושר, לעמוד ולהתחייב שלא לתת יד ליצירת אווירה של הסתה ופלגנות הרסנית ורצחנית".

גנץ הבהיר כי כראש הממשלה יפעל להפוך את עצרת הזיכרון לרבין לעצרת ממלכתית ורשמית: "עצרת המשותפת לכלל החברה הישראלית. ארצה שהכיכר הזו תהיה מאוזנת, שכל הזרמים ימצאו בה את מקומם וירגישו נוח לבוא ולהתאבל על הרצח הנורא והשפל. בשנה הבאה אני מתחייב, כראש ממשלת ישראל, להזמין את ראש האופוזיציה ולעמוד כאן יחד. גם אם אנו אולי חלוקים בדעותינו, נעמוד כאן שלובי ידיים ומאוחדים במסר של תקווה ופיוס פנימי".

 

"נחזיר את ההרתעה בכל אמצעי שעומד לרשותנו"

בהתייחסו למשא ומתן שהוא מנהל להקמת ממשלה, אמר יו"ר כחול לבן: "לפני עשרה ימים קיבלתי לידיי את המנדט להרכיב ממשלה. הממשלה שאותה אני מבקש להקים תייצג את כלל חלקי העם – אלו שבחרו בי ואלו שטרם עשו זאת. ממשלה של אחדות ופיוס, ממשלת אחדות ליברלית שמקבלת כל אחד וכל אחת כפרט וכקבוצה".

"מהרגע בו יצאתי מבית הנשיא אני פועל בדרך בה פעלתי כל חיי – בשקט ובקור רוח – כדי להגיע למטרה בדרך היעילה והמדויקת ביותר, בלי פסטיבלים של סיסמאות ובלי התלהמות שחצנית. אני נחוש להרכיב ממשלה של שלום פנימי בינינו. אני פועל בכל דרך כדי להושיט יד לכל ראשי המפלגות, ויש לי מסר חד וברור: ישראל חשובה וגדולה מכל מנהיג ומכל מפלגה".

גנץ התייחס בדבריו לירי הרקטות בסוף השבוע מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. "לצערי הרב, גם את סוף השבוע האחרון בילו רבים מתושבי הדרום בממ"דים ובמקלטים תחת אש החמאס. יצחק רבין לא היסס להוביל את צה"ל להסתערות על צבא האויב ולשחרור ירושלים והכותל המערבי, אך גם לא היסס, והיה אמיץ לחתום על הסכמי שלום עם אויבינו הקשים והמרים ביותר. בממשלה שאקים נחזיר את ההרתעה בכל אמצעי שעומד לרשותנו. ראשי החמאס יישאו באחריות אישית, מפקדות החמאס יושמדו, תקופת ההבלגה תסתיים אם לא יהיה שקט מוחלט בדרום. נחזיר את ההרתעה ונדע להילחם, אבל גם נדע לנצל אותה ולהחזיר את התקווה, בדיוק כפי שהיה נוהג יצחק לו היה איתנו כאן היום".

"אני וחבריי להנהגת כחול לבן – ביחד עם שותפים נוספים וחשובים מכל המפלגות – לא נהסס להכות ביד פלדה את ידו של כל אויב, מדרום או מצפון, מקרוב או מרחוק", הבהיר גנץ. "אך באותה מידה לא נהסס ללחוץ את ידיהם של מנהיגי מדינות ערב, אשר יחליטו לראות בנו ידידים ושותפים לאתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים של אזורנו. השלום איננו עוד אינטרס ישראלי בלבד, אלא אינטרס משותף למדינות רבות סביבנו, המתמודדות עם טירוף הקיצוניים שמסביב".

תגיות:יצחק רביןבני גנץהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה