חדשות בארץ

יועצי נתניהו למנדלבליט: הפסק את החקירה נגדנו

פרקליטיהם של יונתן אוריך ועופר גולן, דובריו של ראש הממשלה נתניהו, פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה להפסיק את החקירה המתנהלת בעניינם בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר ולסגור את התיק. בית משפט השלום בתל אביב קיבל את בקשת הפרקליטים לדחות עד ליום חמישי הבא את החיפוש בטלפונים של היועצים

גולן ואוריך (תמונות: יונתן סינדל, פלאש 90)גולן ואוריך (תמונות: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יועציו של ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להפסיק את החקירה המתנהלת נגדם בעניין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

במכתב שנשלח הבוקר (שישי) למנדלבליט על ידי פרקליטיהם של השניים, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, נאמר כי יש "להורות לאלתר על הפסקת החקירה נגד מרשינו וסגירת התיק בעניינם", וזאת לדבריהם "בעקבות שורת כשלים בלתי חוקיים בהם כבר הודו המשטרה והפרקליטות".

בנוסף לדרישה לסגור את התיק, ביקשו עורכי הדין לפתוח בבדיקה מיידית בכל הנוגע לקבוצה משטרתית באפליקציה מסווגת המכונה "השלמות 4000", שקיומה אושר על ידי המשטרה, ובנוגע לשימוש שנעשה בקבוצה זו במסגרת החקירה נגד גולן ואוריך. פנייתם של הפרקליטים הוגשה ליועץ בטרם הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, השופט עלאא מסארווה, אישר שלשום למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים הניידים של אוריך, גולן ושני חשודים נוספים בפרשה. הוא מתח ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה, אך קיבל לבסוף את טענתה, לפיה קיים "חשד סביר בעוצמה גבוהה כי החשודים היו מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד".

בסיכום החלטתו כתב השופט: "מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש 'כירורגי' ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד". הוא אימץ את הצעת המשטרה, כי החיפוש יבוצע על ידי חוקר שאינו משתייך ליחידה החוקרת את הפרשה; תוצאות החיפוש יוצגו בפני בית המשפט, שלאחר עיון בהן יתן את הוראותיו להמשך.

אתמול קיבל השופט את בקשת פרקליטיהם של יועצי נתניהו לדחות את החיפוש בטלפונים שלהם עד ליום חמישי הבא, וזאת כדי לאפשר להם להכין את הערעור שברצונם להגיש לבית המשפט המחוזי. הטלפונים, שהוחרמו על ידי המשטרה, יישארו נעולים עד למועד זה.

תגיות:הליכודיונתן אוריךעופר גולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה