טורים אישיים - כללי

את ד"ר פירר לא הייתם מעזים לשאול מה הוא שומר ומה לא

אם הרב פירר לא היה דוס חשוך שמקיים כל תג בהלכה ובתורה, הוא לא היה הרב פירר. הוא היה ד"ר פירר. הוא היה יושב בסביון או קיסריה, או בכלל בחו"ל בבית ענק, ועושה לכם טובה שהוא נותן לכם כמה דקות תמורת אלפי דולרים

  • ב' חשון התש"פ
הרב אלימלך פירר (צילום מסך: כאן – תאגיד השידור הישראלי)הרב אלימלך פירר (צילום מסך: כאן – תאגיד השידור הישראלי)
אא

עשרות שנים, בשעה בה אתם הולכים לישון, הרב אלימלך פירר עוד יושב עד השעות הקטנות על בדיקות רפואיות של אנשים רבים שאין לו צל של מושג מי הם. בסוף הוא ילך לישון קצת, עד תפילת שחרית שלאחריה הוא מיד ימשיך בקבלת הקהל, זו שאינה נגמרת לעולם.

כל אבחנה שלו היא חיים, כל עצה שלו היא עולם ומלואו לחולים ובני משפחותיהם. בו בזמן, יפעלו מאות מתנדבי העמותה שלו, עולם החסד הבלתי נתפס, בסיוע לנזקקים ומוגבלים.

האיש, שהשכלתו הרשמית היא בישיבה בבני ברק, מחזיק בידע רפואי מתקדם שפרופסורים רבים רק חולמים עליו. מדי יום הוא יכוון ויציל, יסייע בהטסת חולים וידאג לקחת אותם למקום הנכון ביותר בעולם לרפא את המחלה שלהם. הוא יתפוס בדיקות שאמרו משהו אחד, ויוכיח שעוד פרט אחד יכול להפוך חוסר תקווה לאור גדול.

הוא לא ייקח אגורה מאלו שהוא מציל את חייהם ודואג להם. הוא גם לא יברר אם הם חרדים או חילונים, ערבים או יהודים, בטח שלא גבר או אישה.

אבל יש דבר אחד שחשוב שתדעו עליו, דבר שחור שמעיב על כל פעילות הצלת החיים שלו, משהו מאוד מאוד שחור בקורות החיים שלו –

הרב אלימלך פירר הוא דוס. חרדי שחור. ממש חסיד, עם חולצה לבנה, מכנסיים שחורות ופיאות מסולסלות שגם מגולגלות סביב האוזניים. הוא שומר על ההלכה ומקפיד על כל תג.

וזה בלתי נסלח בציבוריות הישראלית כנראה.

בחודש הבא אמור להתקיים ערב הצדעה ל'עזרה ומרפא' ולרב פירר. כן, זה שלא מקבל אגורה מאלו שהוא מסייע להם, ושלא מקבל תקציב להחזקת אימפריית העזרה שלו.

אל האירוע הזה באו זמרים ותזמורות, הרכבים ואישי ציבור. גם נשיא המדינה אמור להגיע.

אבל אז התברר הנורא מכל – אין זמרות על הבמה.

זה לא שהאירוע לגברים בלבד, זה לא שאין בו נשים שמנגנות בתזמורות השונות, ואפילו אחת ממנחות הערב אמורה להיות אישה. מפיק האירוע הבין שלרב פירר יהיה קשה לעבור על סעיף הלכתי בתורה שהוא מקפיד עליה, ובלי רעש גדול פשוט חשב שאם משינה יכולים לעשות הופעה ולארח זמרים בלי נשים, ואם שלמה ארצי ושלום חנוך, ואם סטטיק ובן אל (אם אתם לא מכירים את השמות, זה טוב) יכולים כולם לעשות ערבי ענק בלי זמרות, אז גם הוא יכול. אז הוא חשב.

אבל הרצון הטוב הזה התפוצץ לו מול העיניים.

בזה אחר זה הפך הרב פירר לדמות חשוכה ושטנית בידי כאלה שאולי יש להם קול טוב והם עושים או עושות מזה כסף לא רע, אבל בחיים שלהם הם לא היו ערים יומיים בהתנדבות כדי להציל חיים של אדם שהם לא מכירים ולא יכירו ושגם לא ישלם.

עילי בוטנר, מוזיקאי שהיה נחשב לכזה עם לב רגיש, הביע שמחה להופיע בערב הזה בדואט עם אחד מחברי ההרכב שלו. לא הייתה לו בזה כל בעיה. כי אכן, לא בכל הופעה יש גם זמרים וגם זמרות. ברגע שהוא ראה את הפרסומים והבין שהסיבה היא בשל כיבוד שמירת ההלכה של הרב פירר, פתאום זה לא בסדר. הוא ביטל בקול רעש גדול. עכשיו הוא מוכן להופיע רק אם הרב פירר יזמין אותו לצד זמרת. אם הרב פירר יסרב להתחנך על ידו, הוא לא יופיע. נקודה. כמותו גם עוד כמה אמנים שבלי כפייה חילונית לא מתפשרים.

המוזיקאי אלון עדר אמר שהוא מעריך בכל לב את פועלו של הרב פירר והוא אף נעזר בו בעבר, אבל אותו לב לא מאפשר לו לעלות על במה כזו. זו גסות רוח וצביעות הזויה. אין מילים לגועל הזה שיוצא מכביכול אנשי תרבות.

לבוא אל הרב פירר ולקבל מ"הדוס החשוך" הזה סיוע בהצלת חיים של אחד מבני המשפחה – אתם יכולים, בלי לבדוק על איזה הלכות הוא מקפיד. אבל לשיר לו בלי להכריח אותו לשמוע זמרת שרה – זה חסר סיכוי.

עכשיו גם נשיא המדינה פתאום צריך "לבדוק" את הנושא. כי בטח לפני שהוא מגיע לאירועים למגזר הערבי – שבהם, וגם מחוצה להם, הוא נואם על כבוד וסובלנות לשומרי האיסלאם – הוא מבקש לבדוק את הוראות דתם.

אז בואו נניח את זה על השולחן:

אם הרב פירר לא היה דוס חשוך שמקיים כל תג בהלכה ובתורה, הוא לא היה הרב פירר. הוא היה ד"ר פירר. במקום לענות לטלפונים חשובים ב- 4 לפנות בוקר, לפעמים גם בשבת, בדירה הפצפונת העתיקה והדחוסה בבני ברק, הוא היה יושב בסביון או קיסריה, או בכלל בחו"ל בבית ענק, ועושה לכם טובה שהוא נותן לכם כמה דקות תמורת אלפי דולרים.

את ד"ר פירר לא הייתם מעזים לשאול מה הוא שומר ומה לא, מה הם הקווים המוסריים שלו אם יש לו בכלל. הייתם משלמים וסותמים. והוא גם היה ישן טוב. עזרה בהטסה? זה כבר תשלמו מחיר מלא בחברות שעושות את זה.

אבל הרב פירר? דוס חשוך, אם הוא לא ישמע נשים בגלל איזו הלכה ישנה שלא מתאימה לכם, שיחפש.

אם הוא לא היה מתייחס ברצינות לכל תג והוראה, הוא לא היה הרב פירר שעקף במידה מסוימת את הרפואה בכך שהוא מסתכל מחוץ למסגרת. בוחן כל פרט, לא מתעלם מדבר בתוצאות בדיקות. חוסר החיפוף זה בדיוק מה שהפך אותו ליועץ הרפואי המבוקש ביותר בארץ, על אף שמעולם לא למד רפואה באופן רשמי. ואת זה אתם רוצים שיזרוק.

אז בואו קבלו עובדה. הרב פירר לא הדוס החשוך היחיד. כמעט כל ארגוני החסד בארץ הם מייסודו של דוס חשוך, שלא ישן יום ולילה וגם לא מקבל על זה אגורה מכם.

עד שלא יעמוד וישמע את זמרות ישראל בזו אחר זו, לכו על חרם "צרכנים", אל תבקשו סיוע בשום מקרה. גם לא בהצלת חיים. אל תקחו כלום מ'יד שרה', שהעומד בראשה הרב לופוליאנסקי גם לא שומע שירת נשים. צריכים אפילו את השירותים הפשוטים של 'יד שרה'? קביים? כיסא גלגלים? עזרה לסבתא? תקנו בחנות. המדינה לא נותנת. וזה חוסך לה מיליארדים. יש לכם חלילה קרוב שמתמודד עם סרטן או ילד מיוחד, חולה שאתם רוצים להגשים לו משאלה או להסיע אותו? אל תחשבו אפילו על 'עזר מציון'. המייסד, הרב צ'ולק, גם לא שומע שירת נשים. יש לכם חולה שזקוק לכליה? הרב הבר מ'מתנת חיים', שכבר הציל מאות, גם הוא דוס חשוך שלא שומע שירת נשים.

העיקרון ברור. הצביעות, הרשעות והגועל זועקים. אנשים יכולים למסור את הנפש למען הזולת עשרות שנים לילה ויום, אבל הקפדה שלהם על הלכה, הקפדה שלא פוגעת באיש או אישה, כבר אסורה להם.

ועומד אפי הרשקוביץ, יהודי יקר שנותן את כל כוחו כיו"ר אגודת ידידי עזרה למרפא, הגם שדרך חייו שונה לחלוטין מזו החרדית, ונאלץ להתגונן ולהזדעזע מהרדיפה של כתבי רכילות, שפתאום הופכים לאנשי היושר והצדק, וזמרים שנהיים לאנשים מלאי טוב.

אין יותר מתאים לאלו ממילות השיר הישראלי של יענקל'ה רוטבליט ויזהר אשדות:

"אחרי ככלות הקול והתמונה
מישהו יכול לשאול בלי כוונה
מתי בפעם האחרונה
עשיתם משהו בשביל מישהו?"

תגיות:הרב פיררהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה