חדשות בארץ

בכירים בוואטסאפ: חברה ישראלית פרצה למכשירי בכירי ממשל וביטחון ב-20 מדינות

ברקע התביעה שהגישה השבוע ענקית המסרים האמריקנית נגד חברת הריגול "NSO" הישראלית, גורמים בוואטסאפ טענו היום כי החברה השתמשה בפלטפורמה שלהם כדי לפרוץ למכשירים של גורמי ממשל וצבא במדינות ידידותיות, ב-5 יבשות שונות. חלק מהבכירים במדינות הידידותיות הם מארצות הברית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מקסיקו, פקיסטן והודו

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

חברת הסייבר הישראלית NSO פרצה לטלפונים הניידים של בכירי ממשל וצבא בכ-20 מדינות ידידותיות – כך טענו היום (חמישי) גורמים בענקית המסרים האמריקנית "וואטסאפ" לסוכנות הידיעות רויטרס, שאמרו כי הריגול נעשה דרך הפלטפורמה שלה. הפריצות למכשירים הניידים התרחשו מוקדם יותר השנה, באמצעות תוכנת ריגול ייעודית שפיתחה החברה ישראלית העוסקת בריגול דיגיטלי. על פי הדיווח, הבכירים שהיוו יעד לחדירה מכהנים כפקידים רשמיים בממשלות וצבאות "ידידותיות", בלפחות 20 מדינות ב-5 יבשות שונות.

האשמה מגיעה ברקע תביעה שהגישה ענקית התקשורת נגד NSO, חמישה חודשים לאחר שנחשפה פרצת אבטחה באפליקציה שאפשרה לתוקפים להשתיל תוכנות רוגלה באמצעות שיחת וידאו תמימה ביישום. שלשום אמרו בוואטסאפ כי הסתיימה החקירה הפנימית, ולטענתם זהותה של האחראית לכך היא חברת הריגול ההתקפי הישראלית NSO.

בוואטסאפ טענו כי לא פחות מ-1,400 משתמשים, שעודכנו על כך, נפגעו מהפרצה. לפי לשון ההודעה, "וואטסאפ הגישה תלונה בבית המשפט הפדרלי, בטענה כי קבוצת NSO הפרה את החוק האמריקאי, את החוק המקומי בקליפורניה וכן את תנאי השימוש באפליקציה – האוסרים על סוג כזה של ניצול לרעה. זו הפעם הראשונה ששירות מסרים מוצפן נוקט בפעולה משפטית כנגד ישות פרטית שעוסקת במתקפה מהסוג הזה".

גורמים המעורים בפרטים אמרו היום כי חלק מהבכירים במדינות הידידותיות הם מארצות הברית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מקסיקו, פקיסטן והודו. ברויטרס הדגישו כי לא הצליחו לאמת את הטענה כי הקורבנות כללו גורמי ממשל.

זאת לא הפעם הראשונה ש-NSO מסתבכת עם פעילותה, ומספר רב של פעמים הועלו נגדה טענות להתערבות בעינייניהן של מדינות זרות. עם זאת, בחברה הישראלית טוענים כי הם מסייעים לממשלות רק על מנת ללכוד טרוריסטים ופושעים.

כך למשל, שורה של תחקירים וידיעות קשרו את החברה למעורבות ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, ו-3 תביעות הוגשו נגדה בנושא. במרץ האחרון אמר מנכ"ל החברה כי החברה הישראלית לא היתה מעורבת ברצח העיתונאי, אולם סירב להתייחס לדיווחים שלפיהם מכר באופן אישי את תוכנת פגסוס שסייעה לחיסול מתנגד המשטר הסעודי.

שלו חוליו, שייסד את NSO יחד עם עמרי לביא, נשאל בראיון לתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "60 דקות" המשודרת ברשת CBS, על אמיתות הדיווחים שלפיהם הוא נסע באופן אישי לריאד, בירת ערב הסעודית, כדי למכור את תוכנת הריגול פגסוס לסעודים תמורת 55 מיליון דולר.

חוליו התעקש כי NSO לא היתה מעורבת בצורה כלשהי בחיסול חאשוקג'י, מתנגד המשטר הסעודי שנרצח בשגרירות סעודיה בטורקיה באוקטובר 2018. "רצח חאשוקג'י נוראי, ממש נוראי. ולכן כאשר שמעתי בפעם הראשונה את ההאשמות שלפיהן השתמשו בטכנולוגיה שלנו נגד ג'מאל חאשוקג'י או קרוביו, פתחתי בבדיקה מיידית של העניין. ואני יכול לומר לך בצורה מאוד ברורה, לא היה לנו שום קשר לרצח הנוראי הזה".

תגיות:NSOסייברוואטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה