חדשות בארץ

גפני מעריך: "בסוף נתניהו ירכיב ממשלה"

בראיון לכאן ב' אמר יו"ר דגל התורה, משה גפני, כי למרות המבוי הסתום השורר כעת במשא ומתן להקמת ממשלה, הוא מעריך שראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב לבסוף את הממשלה הבאה: "אף אחד לא רוצה בחירות, אני חושב שתהיה התעשתות"

גפני (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)גפני (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, התייחס הבוקר (חמישי) למשבר הפוליטי ואמר להערכתו ראש הממשלה בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. "לפי המצב כרגע – הולכים לבחירות", אמר בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן ב'. עם זאת, ציין, "אף אחד בציבור ובמערכת הפוליטית לא רוצה את זה. אני חושב שתהיה התעשתות".

"כרגע המציאות היא שאנחנו נמצאים במבוי סתום", הוסיף גפני. "ליברמן, שהיה בגוש הימין, נטש אותו והלך למחוזות אחרים. אני מעריך שבסוף נתניהו ירכיב ממשלה. הוא ראש ממשלה מכהן, יש לו יותר ניסיון. אני מעריך כך, אבל אין לי ביסוס לכך".

לשאלת המראיינים, השיב גפני כי בממשלה זו "יהיו גם גורמים ממפלגות אחרות, שבימים רגילים לא היו הולכים לקואליציה עם נתניהו". לדבריו, ב- 21 הימים האחרונים לפני פיזור הכנסת, כשהאיום בהליכה לבחירות יהפוך למוחשי, יהיו בין חברי הכנסת "אנשים אחראים שיאפשרו הקמת ממשלה".

"יש מי שיסכימו לתמוך בממשלה שאינה לרוחם במאה אחוז, ואפילו לא בחמישים אחוז", ציין יו"ר דגל התורה. "כאשר נמצאים על סף התהום, אנשים יצטרכו לבחור האם הולכים לבחירות או לקואליציה שאינה טובה עבורם מבחינת המצע או האידיאולוגיה. לדעתי, הבחירה תהיה נגד בחירות".

לראיון עם גפני קדם ראיון עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שאמר כי האפשרות היחידה הקיימת לפתרון המשבר הפוליטי היא הקמתה של ממשלת אחדות: "במערכת הבחירות אמרנו שיש לנו רק אופציה אחת – ממשלת אחדות, נקודה. כל מה שהבטחנו לבוחר –  אנחנו נמשיך עם זה". הוא מתח ביקורת נוקבת על נתניהו, והאשים אותו בהכשלת המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. עם זאת, הוא הביע תקווה כי למרות הכל ניתן יהיה להקים ממשלת אחדות ב- 21 הימים האחרונים.

ליברמן שלל בדבריו את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת, ותקף בחריפות את המפלגה הערבית: "ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי – לא במרכאות. הם לא מייצגים את ערביי ישראל", אמר ליברמן. "לא במקרה ששלושה נציגים בכירים של בל"ד הואשמו והורשעו בעבירות ביטחון. אחמד טיבי היה יועצו של ערפאת. איימן עודה החרים את הלוויה של שמעון פרס, ובאותו שבוע עלה לקברו של ערפאת. על מה אנחנו מדברים? לא צריך להכשיר את השרץ".

תגיות:משה גפניבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה