חדשות בארץ

ליברמן: הרשימה המשותפת – גיס חמישי, האופציה היחידה היא אחדות

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו בהכשלת המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. הוא שלל את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת: "יש לנו רק אופציה אחת – ממשלת אחדות, נקודה"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (חמישי) כי האפשרות היחידה הקיימת לפתרון המשבר הפוליטי היא הקמתה של ממשלת אחדות. בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן ב', שלל ליברמן את האפשרות של ממשלת מיעוט בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שתיתמך מבחוץ על ידי הרשימה המשותפת, ותקף בחריפות את המפלגה הערבית.

"ברור שהרשימה המשותפת זה גיס חמישי – לא במרכאות. הם לא מייצגים את ערביי ישראל", אמר ליברמן. "לא במקרה ששלושה נציגים בכירים של בל"ד הואשמו והורשעו בעבירות ביטחון. אחמד טיבי היה יועצו של ערפאת. איימן עודה החרים את הלוויה של שמעון פרס, ובאותו שבוע עלה לקברו של ערפאת. על מה אנחנו מדברים? לא צריך להכשיר את השרץ".

"במערכת הבחירות אמרנו שיש לנו רק אופציה אחת – ממשלת אחדות, נקודה", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "כל מה שהבטחנו לבוחר –  אנחנו נמשיך עם זה".

ליברמן מתח בדבריו ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי הוא שמכשיל את המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות ומוביל את ישראל לסיבוב בחירות שלישי: "פנינו לליכוד, בעל פה ובכתב, בבקשה לפתוח במשא ומתן קואליציוני. לא זכינו לשום התייחסות. ביקשנו כמה פעמים לשבת עם נציגי הליכוד. הם לא היו מוכנים גם לעשות ניסיון". הוא הוסיף כי יש "ניגוד עניינים מובהק" בין האינטרס של נתניהו לאינטרסים של חברי הכנסת של הליכוד, והביע תקווה כי למרות הכל ניתן יהיה להקים ממשלת אחדות ב- 21 הימים האחרונים – לאחר שגנץ יחזיר את המנדט לנשיא ולפני פיזורה של הכנסת.

בתוך כך, בכירים בכחול לבן ובליכוד סבורים כי לפי מצב העניינים הנוכחי, התחזיות המוקדמות כי פניה של המערכת הפוליטית לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה עומדות להגשים את עצמן. על פי הדיווח בחדשות 12, בכיר בכחול לבן אמר כי "ליכוד ששקוע בהטרדות עד והפגנות בפתח תקווה – לא מאפשר ללכת לממשלת אחדות". בליכוד, לעומת זאת, טוענים כי האשמים במבוי הסתום במשא ומתן הם חבריו להנהגת כחול לבן של גנץ: "המשך המשא ומתן הוא בזבוז זמן, האיש שנפגשים איתו הוא לא האיש שמחליט".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה