חדשות בארץ

ארדן שוב תוקף הפרקליטות: "תגובתם – דוגמא למחלה שקיימת בתוך המערכת הזו"

לאחר המכתב ששיגר ניצן בשמו ובשם מנדלבליט לתובעת בתיקי נתניהו שבו הביע את גיבוי המערכת לעבודתה ולעבודת הצוותים במשרד המשפטים וטען כי המתקפה "לא מקרית", השר לביטחון הפנים משיב אש: "הטענות של שר המשפטים ושלי היא ביקורת מהגורמים שמופקדים על המערכות. וזו עוד דוגמא למחלה שקיימת בתוך המערכת הזו"

פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, תקף הבוקר (רביעי) בשנית את מערכת אכיפת החוק, וגיבה את הביקורת החריפה שמתח אתמול שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות. "הפרקליטות עשתה הרבה טעויות בעשורים האחרונים, ולא יקרה שום דבר אם יענו לשרים הממונים עליהם", אמר ארדן בריאיון לכאן ב'. "הם לא מוכנים לשמוע ביקורת".

אתמול הגיבו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן לביקורת שמתח אוחנה על הפרקליטות, ואמרו כי הם "דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי". הם הוסיפו כי "איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

אוחנה, שהתייחס לתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען כי יש "פרקליטות בתוך הפרקליטות", אשר מחסלת קריירות פוליטיות וציבוריות. הוא ציטט מדברים שאמר נשיא המדינה ראובן ריבלין בעת שהיה יו"ר הכנסת, כי "מקהלה של עיתונאי-חצר ופרשנים מטעם נחלצת תמיד להגנת הפרקליטות ומציגה את התהיות ככפירה בשלטון החוק. קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו, כשהציבור - שאינו נחשף לעובדות - משוכנע שמדובר בניקוי אורוות. איש כמעט לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובתקשורת".

שעות לאחר נאומו של אוחנה פנה פרקליט המדינה בשמו ובשם מנדלבליט לתובעת בתיקי נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי, והביע בפניה את גיבוי המערכת לעבודתה ולעבודת הצוותים במשרד המשפטים. "היועץ המשפטי לממשלה ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם זה זמן רב, ובראש ובראשונה כלפייך ליאת, אשר לצערנו הן הולכות ומתגברות בימים אלה, בעיתוי שאינו מקרי כמובן", נכתב. "יש לשנינו אמון מלא בכם ואנו מודים לכם מעומק הלב על עבודתכם המסורה יומם ולילה לטובת האינטרס הציבורי, שאנו יודעים בוודאות מלאה שהוא האינטרס היחיד העומד נגד עיניכם. יש להתעלם מההתקפות, ההשמצות וההכפשות ולהמשיך ולדבוק בעבודתכם לטובת המדינה. איש לא הרתיענו בעבר ואיש לא ירתיענו בעתיד".

ארדן 

ארדן תקף את דבריו של ניצן, ואמר כי "הטענה שאנו מנהלים מתקפה נגדם בתזמון לא מקרי – מגוחכת". לפי השר, "הטענות של שר המשפטים ושלי היא ביקורת מהגורמים שמופקדים על המערכות. וזו עוד דוגמא למחלה שקיימת בתוך המערכת הזו".

ארדן המשיך: "גם כשאיילת שקד הייתה שרה הם איימו בשביתה, כי בפרקליטות יש גורמים שלא מוכנים לשמוע ביקורת. זכותנו ואפילו חובתנו לשאול את השאלות בשם הציבור, וחובתם לענות על השאלות".

תגיות:גלעד ארדןפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה