סיפורים אישיים

הפרופסור התייאש, השבר היה גדול מנשוא. ואז חל הנס הגדול

"אין לי הסבר ואין לי פתרון", אמר הפרופסור. "אתם אנשים דתיים. תתפללו לאלוקים שיושיע אתכם"

אא

הרב משה שלזינגר, יו"ר ארגון 'פרי חיים', מספר את הסיפור הבא: "זוג שלא זכה להיפקד בילדים החל בטיפולי פוריות. לאחר תקופה ארוכה שמע הבעל את שמעו של פרופסור בכיר שרבים משחרים לפתחו מכל העולם. בהגיע התור המיוחל, נכנסו לחדר הפרופסור, שהביט בהם בפנים רציניות.

"קראתי לעומק את התיק הרפואי שלכם. אני מנסה לאתר בעיה, אך אין לי הסבר לעקרות שפקדה אתכם. אין לי פתרון להציע", אמר. "אבל אני רואה שאתם אנשים דתיים, תתפללו לאלוקים הכל יכול ורק הוא יכול לעזור לכם".

השבר שפקד את בני הזוג היה גדול מנשוא. הם שבו למלון בו התאכסנו רצוצים וכואבים. השעה היתה קרובה לשקיעת החמה, והבעל מיהר לבית הכנסת לתפילת מנחה. במהלך התפילה, עלה בליבו רעיון: כל השנים התרוצצתי עם אשתי בין כל כך הרבה רופאים, ואצל רופא כל בשר עדיין לא ביקרתי באמת...

בכי מר פרץ ממנו. "ריבונו של עולם", זעק. "אני מבקש ממך סליחה, שעד היום היה לי קצת ביטחון באנשים שהם יעזרו לי, אבל היום ברחמיך הרבים הראית לי שאין לי להישען אלא עליך, ריבונו של עולם. מהיום אני סומך רק עליך באמת ובתמים. אני בוטח בך שאתה תושיע אותי. ובכה מכל ליבו 'אנא ד' הושיעה נא'.

"אני", מסיים הרב שלזינגר, "השתתפתי בברית של הבן שנולד למזל טוב".

"פרי חיים" - השליחות המרגשת של הרב משה שלזינגר למען זוגות מאותגרי פוריות:

סיפור נוסף מספר הרב מנחם שטיין, ששמע כאשר מסר הרצאה בענייני תפילה בפני מנהלים ומחנכים בתלמודי תורה. בתום ההרצאה, ביקש אחד המחנכים לשתף במה שחווה בעצמו. כשקולו רועד מהתרגשות, פתח ואמר: "מידי שבוע ביום חמישי אחר הצהריים הייתי משאיר לאשתי שטרות כסף בסכום נכבד כדי שתערוך את הקניות הנצרכות לכבוד שבת קודש בצרכניה הסמוכה לביתנו. באותו שבוע לא היה לי מאין להשאיר לה. היו תשלומים שונים שכילו את כל המזומנים: החזרת הלוואה בגמ"ח וטיפול שיניים מורכב לאחד הילדים. ניסיתי לבקש כמה הלוואות מיידית, אף אחד לא יכול היה לתת. הרגשתי כי כלו כל הקיצין, אין לי צרכי שבת".

"נכנסתי לחדרי, נעלתי את הדלת, החשכתי את האור והתחלתי לדבר עם אבא שבשמים: 'אני יודע שאין כוח אחר בעולם מבלעדיך, כסף רק אתה יכול לתת. לי הכסף ולי הזהב נאום ד'. אני לא מתפעל מזה שאין לי, אתה בעל הבית על הפרנסה והכלכלה, ואין כוח אחר בעולם מבלעדיך'", מתאר המלמד את תפילתו שזעק מעומק ליבו.

"20 דקות שוחחתי עם בורא עולם, כדבר איש אל רעהו. כאשר יצאתי מהחדר, נוכחתי לראות עגלה גדולה ובה בשר, דגים, שימורים וכל טוב בכמות עצומה. "זכינו בהגרלה", השיבו הילדים לפליאתי. בצרכניה הסמוכה לביתנו היה מבצע בחודש האחרון: מי שקונה במשך השבוע מעל 100 ש"ח נכנס להגרלה של שתי שבתות, זכיה של כל צרכי שבת לשתי שבתות, ובדיוק עלינו בגורל. בזמן שדיברתי עם אבי שבשמים הגיע שליח עם עגלה גדולה ובה כל טוב, בכמות המספיקה לשתי שבתות...

"5 דקות נוספות עברו, ונקישות נוספות בדלת. היו אלו שכנים שגרים קומה מעלינו. הם סיפרו כי בישלו כבר את כל השבת וקיבלו הודעה שעקב שמחה לא צפויה עליהם לנסוע לשבת מחוץ לעיר. "קחו את האוכל, בבקשה, שלא יתקלקל", אמרו. כל זה בזמן שפניתי לבורא עולם ושאלתי ממנו את כל צרכיי", מסיים המלמד את סיפורו האישי כשגרונו נשנק מהתרגשות.

כיצד מתבטא הגעגוע האין סופי לקשר אמיתי עם הקב"ה? צבי יחזקאלי נפגש עם הרב דניאל כהן בתכנית "אהבת עולם" לשיחה עוצמתית על משמעות התפילה, בליווי קטעי נגינה ושירה: 

מעובד מתוך 'מוסף שבת קודש'.

תגיות:עקרותסליחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה