חדשות יהדות

היסטוריה בעמק יזרעאל: בית כנסת ראשון בקיבוץ מגידו

בקיבוץ מגידו שבעמק יזרעאל, שנוסד לפני שבעים שנה על ידי השומר הצעיר, נחנך לראשונה בית כנסת. בטקס המרגש השתתפו רבנים וחברי כנסת, אנשי התנועה הקיבוצית ותושבי הקיבוץ

בית הכנסת החדש בקיבוץ מגידו (קרדיט צילום: ארגון איילת השחר)בית הכנסת החדש בקיבוץ מגידו (קרדיט צילום: ארגון איילת השחר)
אא

שבעים שנה לאחר היווסדו, בקיבוץ מגידו שבעמק יזרעאל נחנך אתמול (ראשון) לראשונה בית כנסת. בטקס חנוכת בית הכנסת, שהוקם בסיועו של ארגון איילת השחר, השתתפו ראש המועצה האזורית מגידו, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, חברי כנסת, רבנים, אישי ציבור ותושבי הקיבוץ.

הקיבוצים בעמק יזרעאל, ובתוכם קיבוץ מגידו, היו ידועים לאורך השנים כמעוזים בולטים של חילוניות. עם זאת, בשנים האחרונות ניתן להרגיש היטב בהתקרבות הדרגתית למסורת בקרב חברי הקיבוץ. בעשרים השנים האחרונות, ניסו חלק מהחברים לקדם את הקמתו של בית כנסת בקיבוץ, אך נתקלו בהתנגדות. המפנה נרשם לפני כשנה וחצי, כאשר בהצבעה בין החברים אושרה על חודו של קול ההחלטה להקים את בית הכנסת.

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, ציין בדבריו בטקס את הסמליות שבהקמת בית הכנסת במקביל לחגיגות השבעים של הקיבוץ, המזוהה עם תנועת השומר הצעיר. "אני בטוח שקהילת מגידו תהיה פתוחה לקבל את ההתחדשות וההתקרבות ליהדות, ואני מאחל לתושבי הקיבוץ המשך יצירה ושישכילו להשתמש בבית הכנסת לטובת הקהל הרחב בשבתות, חגים ומועדי ישראל", אמר.

חבר הכנסת אורי מקלב (דגל התורה), שהיה בין משתתפי האירוע, אמר: "מרגש מאוד לראות את חנוכת בית הכנסת החדש. האמת לא נמצאת בתעמולת השקר של שנאה לדת או הקיטוב שמנסים לייצר. היא רחוקה מאוד מכך, ונמצאת בבתי הכנסת, בביקוש הגדול למבני דת בקיבוצים". הוא הוסיף כי בקיבוצים נערכים בכל שבת שיעורי תורה ותפילות: "צריך לבוא ליישובים ולקיבוצים ולראות את המאחד ולא את המפריד".

הרב משה חיים לאו, מרבני העיר נתניה, בירך את חברי הקיבוץ. הוא איחל להם שבית הכנסת החדש יהיה צר מלהכיל את כמות המתפללים, והביע את תקוותו כי יהפוך למוקד של תורה ותפילה לקיבוץ ולתושבי האזור כולו.

בית הכנסת בקיבוץ מגידו הינו בית הכנסת ה- 50 שנחנך על ידי ארגון איילת השחר בקיבוצים וביישובים שונים ברחבי הארץ. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הודה לארגון ולעומד בראשו, הרב שלמה רענן, על הסיוע להנגשת מקומות תפילה בקיבוצים. "העובדה שנבנות בתוכנו קהילות מגוונות טובה וחשובה לנו", אמר. "כל חצי שנה אני זוכה לחנוך בית כנסת בקיבוץ אחר, לכל מקום שהרב רענן יזמין אותי לחנוך בית כנסת, אני אבוא בשמחה".

הרב רענן אמר כי "בית הכנסת הזה הוא רק זמן ונקודת ציון לפתיחת עשרות מקומות תפילה בקיבוצים השונים ברחבי הארץ. כבר שני עשורים אנו מלווים את חברי הקיבוץ בתפילות ביום כיפור, וכעת אנחנו זוכים להיות איתם יחד ביום חגם, עם הקמת בית הכנסת. גם אלה שהתנגדו בתחילה לבניית בית הכנסת קיבלו את הכרעת הרוב, ומשתפים פעולה עם פריחת היהדות בקיבוץ".

תגיות:בית כנסתאיילת השחרקיבוץ מגידו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה