חדשות יהדות

האבל על פטירת הרב קרליץ זצ"ל: נשיא המועצת ניחם את המשפחה

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב שלום כהן, ניחם את בני משפחתו של פוסק הדור, הרב ניסים קרליץ זצ"ל, שהלך בשבוע שעבר לעולמו: "משיירי כנסת הגדולה, זכה להעמיד אחריו בנים ובני בנים ממשיכים בדרכו הטהורה"

  • כ"ט תשרי התש"פ
הרב שלום כהן (צילום: David Cohen/Flash90)הרב שלום כהן (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וראש ישיבת פורת יוסף, מרן הרב שלום כהן, ניחם את בני משפחתו של פוסק הדור, הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ"ל, שהלך לפני שבוע לעולמו.

במכתב חתום בחתימתו, שהועבר לבניו של הרב זצ"ל, כתב הרב כהן: "נצטערתי מאוד לשמע הבשורה הקשה על הסתלקותו לגנזי מרומים של האי גברא רבא ויקירא משיירי כנסת הגדולה צדיקא חסידא ופרישא כמוהר"ר שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצוק"ל, איש אמת אשר העמיד דין אמת לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא במשך עשרות בשנים לאלפים ולרבבות וזכה להעמיד אחריו בנים ובני בנים ממשיכים בדרכו הטהורה".

"הנני לנחמכם ולברככם שזכותו של המנוח זצוק"ל תגן בעדכם ובעד כל קהל ישראל אלף המגן, ויעמוד בתפילה לפני קודשא בריך הוא שיאמר די לצרותינו ויחיש לגאולינו גאולת עולמים. ויהי רצון שלא תוסיפו לדאבה עוד, ובבניין ירושלים ננוחם בקרוב במהרה בימינו אמן".

הרב קרליץ זצ"ל נפטר במוצאי שמחת תורה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. בן 93 היה בפטירתו. אבל כבד ירד על עולם היהדות עם היוודע דבר הבשורה המרה על הסתלקותו של פוסק הדור – ראש כולל 'חזון איש', בעל ה'חוט שני' וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ביכה את לכתו של הרב זצ"ל, "פוסק הלכה בבהירות עצומה אשר עמד לימיננו בכל עת בהוראה ברורה, ובגדלות ענקית. התייתמנו משריד לדור דעה, אשר כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו עשרות שנים. מי יתן לנו תמורתו"

בהודעת הספד שפורסמה על ידי ש"ס נאמר: "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס מבכים מרה את הסתלקותו של זקן ההוראה, הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ זצוק"ל, חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס ומגדולי הפוסקים בדורות האחרונים".

"הגאון זצוק"ל היה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש וגאב"ד בית דין צדק בני ברק, ורבים נאותו לאורו ולפסקיו", הוסיפו בש"ס. "עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור. ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים, וזכותו תגן על כלל ישראל אמן".

תגיות:הרב שלום כהןהרב ניסים קרליץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה