בריאות ותזונה

מדהים: הניח תיון על פרק כף היד - וזה מה שקרה לו

רובנו זורקים את התיון לפח כבר אחרי השימוש הראשון בו, אולם אחרי שתשמעו מה אפשר לעשות איתו - אנחנו בטוחים שתחשבו פעמיים אם לזרוק אותו או לא

אא

רובנו זורקים את התיון לפח כבר אחרי השימוש הראשון בו, אולם אחרי שתשמעו מה אפשר לעשות איתו - אנחנו בטוחים שתחשבו פעמיים אם לזרוק אותו או לא. 

בבלוג האמריקני "The Healthy" פורסם לאחרונה מאמר מעניין על יעילותם הגדולה של תיונים בריפוי כוויות בעור, הודות לתרכובות כימיות מדהימות שהם מכילים בשם טאנינים. "הטאנינים שייכים לקבוצה גדולה יותר של תרכובות הנקראות פוליפנולים, אך המולקולות שלהם בדרך כלל גדולות בהרבה מאלו שנמצאות בסוגים אחרים של פוליפנולים".

הטאנינים נמצאים במגוון גדול של צמחים אכילים ובלתי אכילים כגון תבלינים, אגוזים, זרעים, קליפות עץ, עלים, פירות וקטניות, ולרוב מייצרים אותם הצמחים כהגנה טבעית מפני המזיקים. 

הטאנינים מצויים הן בתה השחור והן בתה הירוק, אך הכמות וצורת ההשפעה שלה על גופנו מושפעת מאופן ייצור התה. 

באחד מסרטוני היוטיוב נראה גולש כשהוא מנסה את התיון בזמן אמת על כוויה שקיבל ממשקה רותח, והתוצאות - מדהימות: תוך דקות אחדות דיווח הגולש כי הוא אינו מרגיש בכאב, והראה למצלמה כיצד האדמומיות והנפיחות שבידו הולכת ופוחתת, הודות להשפעות נוגדות החמצון והאנטי דלקתיות של הטאנינים. 

מהם החסרונות?

טאנינים עלולים לגרום לבחילה אם צורכים אותם על בטן ריקה, ועשויים להפריע ליכולת של הגוף לספוג ברזל ממזונות מסוימים, לכן אם חשוב לכם שהגוף שלכם יקבל ברזל מהמזון שאתם אוכלים, כדי להפיק את המירב מתה שעשיר בטאנינים - חשוב לצרוך אותו בנפרד ממזונות המכילים ברזל, ולשתות אותו במתינות. 

מה עוד אפשר לעשות עם תיון משומש?

1. ניקוי כיור מלוכלך בכתמי שמן - מלאו את הכיור במים, זרקו פנימה תיון או שניים, המתינו מספר דקות ושפשפו את הכיור. 

2. ניקוי קופסאות פלסטיק משאריות שומן - מלאו את הקופסה במעט מים, שימו בפנים תיון ונייר סופג, שפכו פנימה מעט סבון כלים, ערבבו הכל כשהקופסה סגורה ושטפו במים פושרים. 

תגיות:כוויהמענייןתיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה