פרשת בראשית

מי שאינו קובע עתים לתורה - פשוט גזלן!

כיצד החזיר מחבל מעזה את החייל בתשובה? היאך יכול אדם ליהנות מן החמצן הנקי, ריח הפריחה וכדומה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ברש"י הראשון בתורה, מבואר שכל קיום העולם הותנה בכך שבני ישראל ילמדו תורה, וזוהי תכלית כל הבריאה, לפיכך מבהיר רבנו חיים בן עטר זצ"ל בספרו "אור החיים" כי כל יהודי שנהנה מן העולם הזה בלא ללמוד תורה, הינו פשוט גזלן! לאדם כזה אסור ליהנות מן העולם, זולת אם ישמש תומך ומחזיק בלומדי תורה. לולי זה הוא נחשב ל"אוכל חנם"!

ואין זה כגוזל את חברו אשר באפשרותו להשיב לו את הגזילה, אלא את בוראו הוא גוזל, וכיצד אפשר להשיב לבורא עולם?! היאך יכול אדם ליהנות מן החמצן הנקי, ריח הפריחה וכדומה, ולא לקיים את התנאי עבורו יצר אותו בוראו?!

* * *

יהודי בעל-תשובה שנאם בכנס קירוב, פתח את דבריו בשאלה לקהל: נחשו מי החזירני בתשובה?... ניסו לנחש אולי הרב פלוני, אולי הרב אלמוני... אך הוא ענה להפתעתם "מחבל מעזה החזירני בתשובה". לתמיהתם, סיפר "נשלחתי כחייל לבצע מרדף אחרי מחבלים בעזה. תפסתי אחד מהם, ותוך כדי ההשתלטות עליו, שאל אותי: "באיזו זכות אתה רוצה להרוג אותי?". השבתי לו: "גם אתם רוצים להרוג אותנו!". התריס כנגדי: "אתם גזלנים. אנחנו נלחמים בעד ארצנו". עניתי לו: "כתוב בתנ"ך שהארץ שייכת לעם היהודי". ואז התיז לעברי: "אינך מתבייש לבוא בכוח התנ"ך, בשעה שאינכם מקיימים אותו?!". חשתי פיק ברכיים למשמע דבריו הנוקבים. המשפט הזה רדף אותי, והביאני לזנוח הכל ולשוב בתשובה.

תגיות:תורההרב עובדיה חן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה