חדשות בעולם

"גנב ושודד:" אסד עולה למתקפה חריפה נגד ארדואן

נשיא סוריה ביקר היום את כוחותיו באידליב ותקף את נשיא טורקיה: "הוא גנב, הוא שדד מפעלים, חיטה ושמן, והיום הוא שודד אדמה". במקביל, ארדואן ממריא לפגישה עם פוטין, ומאיים להמשיך "בנחישות" את המבצע הצבאי בצפון סוריה, אם כל הלוחמים הכורדים לא ייסוגו מהאזור. הקרמלין מגנה: "טורקיה מפרה את הריבונות של סוריה בשטחה"

אסדאסד
אא

כשבועיים לאחר פלישת טורקיה לצפון סוריה והכרזתה על פתיחתו של מבצע צבאי לטיהור האזור מכוחות כורדיים, היום (שלישי) כינה נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, את עמיתו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, "גנב" ו"שודד". לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנא, אסד אמר את הדברים בביקור ראשון שערך מאז תחילת מלחמת האזרחים במחוז אידליב בצפון-מערב המדינה, במהלכו תקף בחריפות את אנקרה.

"ארדואן גנב, הוא שדד מפעלים, חיטה ושמן, והיום הוא שודד אדמה", אמר אסד. "לכל האזורים בסוריה יש את אותה חשיבות", הוסיף בהתייחסו לפלישה של צבא טורקיה בתחילת החודש לצפון-מזרח סוריה. "אנחנו הסורים צריכים להיות מאוחדים ואסור לנו לסמוך על צבאות זרים".

על רקע דבריו של סגן שר החוץ הרוסי, אולג סירומולוטוב, כי רק לרוסיה ולמיליציות האיראניות יש זכות חוקית לשהות בסוריה, היום הזהיר הנשיא הטורקי כי ארצו תמשיך "בנחישות" במבצע הצבאי שלה בסוריה, זאת במידה וההבטחות שנאמרו במסגרת הפסקת האש שחתמו מול הכורדים - בתיווכה של וושינגטון, יופרו. למרות הגינוי הרוסי, לפיו טורקיה "מפרה את הריבונות של סוריה בשטחה", אנקרה הודיעה על הצבת אולטימטום לפיו חייבים לוחמי המיליציה הכורדית (YPG) לעזוב את "אזור הביטחון", שעליו הכריזה אנקרה כי תקים בגבולה עם סוריה. לפי טורקיה, כזכור, ה-YPG הוא ארגון טרור לכל דבר שמחזיק בקשרים עם אנשי המחתרת הכורדית, PKK, הפועלים בדרום-מזרח טורקיה נגד כוחות הביטחון של המדינה.

מוקדם יותר היום המריא ארדואן לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיר סוצ'י שברוסיה. בשיחה עם עיתונאים קודם ההמראה אמר הנשיא הטורקי כי הוא מקווה ש"טורקיה תשיג את ההסכם הרצוי". ארדואן טען כי למרות ההסכם עם הממשל האמריקני, מאות לוחמים כורדים נותרו ליד הגבול. "הנסיגה שלהם נמשכת, לפי המידע שבידי כ-700-800 (כורדים) כבר עזבו ועוד כ-1,200 בתהליך נסיגה. אנחנו חייבים שכולם ייצאו, התהליך לא ייעצר לפני כן", הדגיש ארדואן. לדבריו, "אנחנו נמשיך מאיפה שהפסקנו ובנחישות גדולה יותר אם מה שהובטח לנו לא יקרה". גורם בכיר בקרמלין אמר כי הוא מצפה שפגישת המנהיגים תבהיר מי הריבון על השטחים בצפון-מזרח סוריה, זאת בדגש על השטחים העשירים בנפט.

תגיות:בשאר אל-אסדסוריהטורקיהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה