חדשות בארץ

"קרה לנו נס גדול": זוג מפתחות הוצא מגופו של התינוק

במרפאת "טרם" החליטו לבצע צילום רנטגן לתינוק, שסבל משיעול ומחום ממושכים, בחשד לדלקת ריאות. הורי התינוק נדהמו כאשר הצילום הראה בבירור זוג מפתחות בוושט בגובה החזה. התינוק הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הצליחו הרופאים – בחסדי שמיים מרובים – להוציא את המפתחות ללא נזק

צילום הרנטגן (קרדיט: דוברות המרכז הרפואי שערי צדק)צילום הרנטגן (קרדיט: דוברות המרכז הרפואי שערי צדק)
אא

תינוק כבן 10 חודשים הובהל לניתוח חירום בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שבצילום רנטגן שנעשה לו במרפאת "טרם" התברר כי בלע זוג מפתחות.

האירוע התרחש לפני כארבעה שבועות. התינוק סבל במשך מספר ימים משיעול ומחום לסירוגין, וההורים חשו כי הוא אינו מתנהג באופן רגיל. בקופת החולים לא אובחנה אצלו כל חריגה, והוא טופל באופן קונבנציונלי. לאחר שחומו של ילדם עלה שוב, פנו ההורים במהלך ראש השנה למרפאת "טרם", והרופאים החליטו לבצע במקום צילום חזה בחשד לדלקת ריאות.

ההורים נדהמו כאשר הצילום הראה בבירור זוג מפתחות בוושט בגובה החזה. התינוק הובהל לשערי צדק, שם הצליחו הרופאים – בחסדי שמיים מרובים – להוציא את שני המפתחות ללא נזק.

"קרה לנו נס גדול", סיפר האב. "לא היה כל סימן לכך שהתינוק בלע מפתחות, ואני מודה ושמח שעלינו על זה לפני שנגרם נזק. אני מודה לצוות בשערי צדק על הטיפול המהיר והמקצועי, שבזכותו חזרנו הביתה עם הילד שלנו בריא ושמח".

ד"ר אוהד כהן, רופא אף אוזן גרון מהצוות שטיפל בילד, ציין: "לצערנו, אנחנו נתקלים במקרים רבים של בליעת גופים זרים על ידי תינוקות, אך זוג מפתחות מתכת גדולים יחסית לגילו של הילד במשך זמן ארוך יחסית זה יוצא דופן. אני קורא להורים לשים לב ולהרחיק מפעוטות עצמים קטנים, ובמיוחד סוללות ומגנטים שעלולים להיבלע או להישאף. במידה ויש חשד של בליעה או שאיפה, יש לגשת מיידית לעזרה רפואית על מנת לאבחן ולטפל במהירות ולמנוע נזקים נוספים".

זוג המפתחות (קרדיט צילום: דוברות המרכז הרפואי שערי צדק)

תגיות:שערי צדקתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה