חדשות בארץ

ארצות הברית תשלח חיילים נוספים לסעודיה, נמשך המבצע של טורקיה בסוריה

שר החוץ האיראני אמר כי ארצו לא סגרה את הדלת למשא ומתן בסוגיית הגרעין, נשיא טורקיה הבהיר כי ארצו תמשיך במבצע הצבאי נגד הכורדים בסוריה, וגל שריפות בקליפורניה הוביל לפינוי של כ- 100 אלף איש מבתיהם. כל מה שחשוב לדעת

אא

מחבל פלסטיני ירה הלילה (בין שישי לשבת) מרכב חולף לעבר עמדת צה"ל בסמוך לעיר טול כרם. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

משרד ההגנה האמריקני הודיע אמש, כי ארצות הברית תשלח קרוב לאלפיים חיילים נוספים לסעודיה, וזאת בעקבות המתקפה בחודש שעבר על מתקני הנפט במזרח מדינה. המתקפה, המיוחסת לאיראן, שיתקה באופן זמני 50% מתפוקת הנפט הסעודית וגרמה לפגיעה של 5% בייצור הנפט העולמי. תגבור כוחות הצבא האמריקני בסעודיה יכלול, בין היתר, שתי טייסות קרב, שתי סוללות הגנה אווירית מדגם "פטריוט" וסוללת טילי ת'אד. שר ההגנה של ארצות הברית, מרק אספר, שוחח עם יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, ויידע אותו על ההחלטה האמריקנית. "ארצות הברית אינה מעוניינת בעימות עם המשטר האיראני, אולם נשמור על יכולת צבאית חזקה באזור, שמוכנה להגיב לכל משבר, ונגן על האינטרסים והכוחות שלנו באזור", נמסר מהפנטגון.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי ארצו לא עזבה מעולם את שולחן המשא ומתן בסוגיית הגרעין ולא סגרה את הדלת לניהולו. בראיון אתמול לערוץ הטורקי TRT, אמר זריף כי "מסביב לשולחן יש כעת 6 מדינות וארגון בינלאומי אחד. מושב אחד ריק, והוא לא של איראן אלא של ארצות הברית". בהתייחסו למתח הגובר בין איראן וסעודיה, אמר זריף כי ארצו הייתה תמיד פתוחה לשיחות עם סעודיה – ישירות או באמצעות מתווכים: "סעודיה היא שכנתנו, אנחנו נהיה כאן יחד לנצח. אין לנו ברירה אלא לדבר". הבכיר האיראני הוסיף כי "ישראל היא האיום הגדול ביותר לאזור שלנו ולעולם".

בעקבות הפיצוץ שאירע אתמול במכלית הנפט האיראנית, שנעה בסמוך לחופי העיר הסעודית ג'דה, באיראן איימו היום בתגובה. דובר ממשלת איראן, עלי רבאי, אמר כי מדובר ב"מתקפה פחדנית", וכי ארצו בוחנת את התקרית ותגיב עליה. מזכ"ל המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, אמר כי האחראים למתקפה ישלמו את המחיר. כזכור, על פי הדיווחים באיראן, המכלית נפגעה כתוצאה מפיגוע טרור, והפיצוץ נגרם ככל הנראה מירי של שני טילים לעברה. סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א דיווחה כי לא היו נפגעים וכי המכלית נמצאת במצב יציב. כתוצאה מהפיצוץ, דלף נפט לים האדום.

הצבא הטורקי ממשיך להתקדם במבצע "מעיין השלום" בו פתח נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה, והיום השיג שליטה על העיר ראס אל-עין. על פי הדיווחים משטח, 30 אזרחים נהרגו עד כה במהלך המבצע, וכ- 200 אלף איש נאלצו להתפנות מבתיהם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, וביקש ממנו לפעול במשותף על מנת לשים סוף למתקפה הטורקית בשטח סוריה. בהודעה שיצאה מלשכתו של מקרון נאמר, כי שני המנהיגים סיכמו להמשיך את הדיון בסוגיה.

על רקע המבצע הצבאי של טורקיה בצפון-מזרח סוריה, אמר היום נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי על סוריה להיות "חופשיה מכל פלישה זרה". הוא הדגיש כי "כל מי שנמצא בשטחה של כל מדינה שלא כחוק – חייב להפסיק זאת". בתגובה למתקפה הטורקית, הודיעה גרמניה על הפסקת ייצוא הנשק לטורקיה. שר החוץ הייקו מאס אמר כי "הממשל לא יספק רישיונות נוספים לכל הציוד הצבאי שטורקיה עשויה להשתמש בו בסוריה".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הגיב על המחאות בעולם נגד המבצע הצבאי שארצו מנהלת בסוריה, והבהיר כי אין בכוונתו להורות על הפסקתו. "אנחנו לא נעצור את המהלך בו אנו נוקטים נגד המיליציות, לא משנה מה יגידו, על אף שמאיימים עלינו מימין ומשמאל", אמר.

גל שריפות בדרום קליפורניה, שהחל ביום חמישי, הוביל לפינויים של כ- 100 אלף בני אדם מבתיהם. מושל המדינה הכריז על מצב חירום בלוס אנג'לס.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון), ערב חג הסוכות, יהיה בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ ייעשה חם מהרגיל ויבש. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

ביום שני (חג הסוכות) תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. במהלך הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון והמרכז. משעות הצהריים ייתכן גשם מקומי במזרח הארץ ובצפונה. בנחלי המזרח קיים חשש קל לשיטפונות.

ביום שלישי (תחילת חול המועד) מזג האוויר יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. ירדו ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. ייתכנו גשמים מקומיים, וקיים חשש קל משטפונות בנחלי הדרום והמזרח. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל.

תגיות:טורקיהסוריהכורדיםמוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה