חדשות בארץ

ליברמן: נתניהו מכשיל את האחדות; הליכוד: הוא מתואם עם לפיד

לאחר שהליכוד דחה את המתווה שהציג יו"ר ישראל ביתנו להקמת ממשלת אחדות, האשים אביגדור ליברמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מדבר בעד אחדות, אבל בפועל עושה הכל להכשילה". בליכוד הגיבו כי ליברמן "מתואם לחלוטין עם יאיר לפיד"

ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הערב (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא "מדבר בעד אחדות, אבל בפועל עושה הכל להכשילה".

בראיון לעודד בן עמי בחדשות 12, אמר ליברמן: "ראש הממשלה תקף ודיבר נגד הרעיון של ממשלת האחדות כל מערכת הבחירות. התוצאות היו ברורות, והוא מבין שאין לו ברירה אלא לדבר בעד ממשלת אחדות, כשבפועל הוא עושה הכל כדי להכשיל אותה. תפקידי לא להשאיר לו שום ברירה. אני לא ממהר לשום מקום".

"אנחנו נחכה שמלאכת הרכבת הממשלה תעבור לגנץ", הבהיר ליברמן, "ואז למעשה נתחיל לדבר כמו שצריך 'ברחל בתך הקטנה' – גם עם הליכוד, גם עם כחול לבן. אנחנו מתחייבים לעשות הכל על מנת לא להגיע למערכת בחירות שלישית".

ליברמן הוסיף כי "כרגע ברור, מעבר לכל ספק, שנתניהו מנסה להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית". לדבריו, ההצעה שהניח לפתחם של הליכוד וכחול לבן "שקולה ומאוזנת", ולמעשה "מיטיבה עם נתניהו והליכוד", אך "נתניהו הקים גוש של חרדים ומשיחיים, ורוצה להביא את כל הגוש הזה. זה אבסורד. כשזה יעבור לגנץ ושעון החול יתחיל לתקתק – הכל יסתדר".

בתגובה לדבריו של ליברמן, נמסר מהליכוד: "ליברמן מודיע שהוא מחכה שהמנדט יעבור לגנץ, והוא ממשיך לסרב להתחייב בקולו שיצביע נגד ממשלת מיעוט של השמאל שתיתמך בהקמתה על ידי המפלגות הערביות. הליכוד פועל להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, וכפי שהציע הנשיא בלי פסילה של אף מפלגה. מי שבולם אותה זה ליברמן שמתואם לחלוטין עם יאיר לפיד".

דבריו של ליברמן נאמרו לאחר שאמש הוא פרסם את תוכניתו להקמת ממשלת אחדות. ליברמן אימץ בתוכניתו את מתווה הנשיא לרוטציה בראשות הממשלה בין הליכוד וכחול לבן, אך קרא לנתניהו להתנתק מהבלוק של מפלגות הימין והחרדים. בכחול לבן בירכו על התוכנית ואמרו כי הם "רואים במפלגת ישראל ביתנו ובליברמן שותפים לדרך ושותפים לקואליציה שתקום, ומקווים שתקום במהרה. אנו מקווים כי הצעת ישראל ביתנו תהיה קריאת השכמה נוספת לליכוד להתעשת ולעשות את המעשה הנכון – לחשב מסלול מחדש ולבוא לשולחן הדיונים". מהליכוד, לעומת זאת, נמסר כי "המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו יצביעו נגד (ולא רק יימנעו/ייעדרו) ממשלת שמאל בראשות גנץ, שתישען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות".

תגיות:הליכודישראל ביתנובחירות 2019בנימין נתניהואביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה