חדשות בארץ

מתווה האחדות של ליברמן: נתניהו יתנתק מבלוק הימין ויכהן ראשון ברוטציה

על פי התוכנית של אביגדור ליברמן, בדרך להקמת ממשלת אחדות שתכלול את הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, יקבל בני גנץ את מתווה הנשיא לרוטציה בראשות הממשלה, ובנימין נתניהו ייפרד מבלוק ה- 55 של גוש הימין-חרדים. בכחול לבן בירכו על המתווה, בליכוד אמרו כי הוא "לא מחדש שום דבר"

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הציג אמש (רביעי) את המתווה שלו להקמתה של ממשלת אחדות. בפוסט שפרסם בפייסבוק, פירט ליברמן את ארבעת השלבים של תוכניתו, המאמצת את מתווה הנשיא לרוטציה בראשות הממשלה בין הליכוד וכחול לבן, וקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להתנתק מהבלוק של מפלגות הימין והחרדים.

על פי התוכנית, בשלב הראשון יוקם צוות משותף לכחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו, שיגבש את קווי היסוד של הממשלה. "בראש ובראשונה, אנו חייבים להגדיר באופן ברור ובהיר את כל הנושאים הנמצאים על סדר היום – ביטחון, כלכלה, חברה, דת ומדינה", כתב ליברמן. "ישנן שאלות שנצטרך לתת להן מענה ולהגיע להסכמות באשר לפתרונות מקובלים. לדוגמא, האם אנו ממשיכים במדיניות 'ההסדרה' מול רצועת עזה? האם נבצע קיצוץ רוחבי עמוק או שנעלה מיסים, או שניהם יחד? האם ממשיכים ביישום מתווה הנכים והעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום? האם אנו פועלים לתת הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70% משכר המינימום? האם משלימים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית? האם מבטלים את חוק המרכולים? ועוד סוגיות נוספות רבות".

בשלב השני, לדברי ליברמן, במידה ותושג הסכמה על קווי היסוד, יש לאמץ את המתווה של הנשיא ראובן ריבלין לרוטציה על ראשות הממשלה. כזכור, על פי מתווה זה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה. במידה ויוגש נגדו כתב אישום – הוא יצא לנבצרות, ואת מקומו ימלא יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

בשלב השלישי, תוקם ממשלת אחדות שתורכב משלוש המפלגות, ותפעל לאישור מיידי של תקציב המדינה לשנת 2020, וכן לאישור התוכנית הרב-שנתית (תר"ש) הכפולה לצה"ל ל- 10 השנים הבאות.

בשלב הרביעי, תוכל כל מפלגה שתרצה בכך להצטרף לממשלת האחדות, אך רק "על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר".

ליברמן טען כי "זה המתווה היחיד שיכול להוביל את מדינת ישראל להקמת ממשלה יציבה, במידה וכל המעורבים יהיו מסוגלים להתגבר על כל המשקעים והאמביציות האישיות. בכל מקרה, ולמען הסר ספק, ישראל ביתנו לא תצטרף לשום ממשלה צרה, לא של הגוש החרדי-משיחי בראשות נתניהו ולא לממשלת שמאל בתמיכת רשימת החתרנים (הרשימה המשותפת) מבחוץ".

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר, כי "על מנת לממש את המתווה הנ"ל, נתניהו חייב להיפרד מגוש החרדים-משיחיים שהקים, וגנץ חייב לקבל את מתווה הנשיא. אני שב ומדגיש: לאחר אישור קווי היסוד, הקמת הממשלה ואישור תקציב המדינה לשנת 2020, כל מפלגה שתרצה לקחת חלק בממשלת האחדות על פי העקרונות שנקבעו מראש, תוכל לעשות כן".

בכחול לבן בירכו על תוכניתו של ליברמן ואמרו כי הם "רואים במפלגת ישראל ביתנו ובליברמן שותפים לדרך ושותפים לקואליציה שתקום, ומקווים שתקום במהרה. מיד לאחר הבחירות קראנו לליכוד לבוא ולנהל עמנו משא ומתן ענייני ותכליתי קודם כל על קווי היסוד. לצערנו בקשתנו עד כה נענתה בבלוק".

"אנו מקווים כי הצעת ישראל ביתנו תהיה קריאת השכמה נוספת לליכוד להתעשת ולעשות את המעשה הנכון – לחשב מסלול מחדש ולבוא לשולחן הדיונים", הוסיפו בכחול לבן. "כשיו״ר כחול לבן יקבל המנדט, נהיה מוכנים ליישם את השלב הראשון – ניסוח קווי יסוד ודיון בכלל הסוגיות הלאומיות שעל סדר היום".

מהליכוד נמסר, כי "המתווה של ליברמן לא מחדש שום דבר. ליברמן ממשיך להתחמק מלומר בקולו שהוא ומפלגתו יצביעו נגד (ולא רק יימנעו/ייעדרו) ממשלת שמאל בראשות גנץ, שתישען בהקמתה על תמיכה חיצונית של המפלגות הערביות".

בתגובה למתווה ליברמן, כתב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) בטוויטר: "שמישהו יסביר לליברמן שבממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן אף אחד לא צריך אותו. ניתן להניח שאף אחד גם לא באמת רוצה אותו".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןישראל ביתנוכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה