חדשות בארץ

נתניהו: "מגנים בתוקף את פלישת טורקיה. נעניק סיוע לעם הכורדי"

לאחר הצהרתו כי למרות הערכתו לממשל טראמפ שנוהג לתמוך בישראל – "ישראל יודעת להגן עליה בעצמה", ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא "מגנה בתוקף" את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה, ו"מזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים על ידי טורקיה ועושי דבריה". המעצמות חוששות שהמבצע ייהפך ממבצע בזק למלחמת התשה בלתי-נגמרת, ויהווה פרק חדש במלחמה הממושכת בסוריה

ראש הממשלה בטקס בהר הרצל, היום (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה בטקס בהר הרצל, היום (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (חמישי) הודעת גינוי חריגה לממשלת טורקיה, זאת בעקבות פלישתה לצפון סוריה ויציאתה למבצע צבאי נגד הכוחות הכורדים השולטים באזור. בהודעתו של נתניהו נכתב כי ישראל "מגנה בתוקף" את הפלישה הצבאית של טורקיה למחוזות הכורדים בסוריה, ו"מזהירה מפני טיהור אתני של הכורדים על ידי טורקיה ועושי דבריה". בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוסיף נתניהו כי "ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומניטרי לעם הכורדי האמיץ".

הודעתו של נתניהו באה לאחר שנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודיע אתמול כי החל במבצע "מעיין השלום" נגד הלוחמים הכורדיים, המוגדרים בטורקיה כטרוריסטים, שלדבריו נועד למגר את "איום הטרור" נגד מדינתו. מבצע זה התאפשר לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על נסיגתם של הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה, זאת בעקבות מה שהוגדר על ידו הפסקת התערבות ב"מלחמות המגוחכות ואינסופיות הללו". טראמפ, שהתנער מבעלי בריתו הגדולים – הכורדים, שעמדו בחוד החנית במאבק נגד דאעש, איים אמנם על טורקיה שכלכלתה תיהרס אם תחרוג מן "הקווים האדומים" שהוסכמו בין ארדואן לטראמפ בשיחת הטלפון שקיימו, אך עד כה לא התייחס להודעתה הדרמטית של ארדואן.

הכורדים דיווחו כי במסגרת המבצע הטורקי נגדם הפציצו מטוסי קרב בשטחיהם, ובנוסף משרד ההגנה הטורקי אישר כי צבאו החל בכניסה קרקעית. המעצמות חוששות שהמבצע ייהפך ממבצע בזק למלחמת התשה בלתי-נגמרת, ויהווה פרק חדש במלחמה הממושכת בסוריה, בעוד שטראמפ מתנגד להמשך ההתערבות במה שכינה "המלחמות הממושכות".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה ברמז לביקורת החריפה על הנטישה האמריקנית את בני בריתם בצפון סוריה, והדגיש כי למרות הערכתו על תמיכת ממשל טראמפ בישראל, ישראל יודעת להגן על עצמה בכוחות עצמה. "אנחנו מעריכים את תמיכתה של ארצות הברית שהתגברה בשנים האחרונות, הלחץ הכלכלי האדיר שהיא מפעילה על איראן משפיע. עם זאת, אנו תמיד זוכרים ומיישמים את הכלל הבסיסי שמנחה אותנו: ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה, מול כל איום", אמר נתניהו בטקס האזכרה לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים בהיכל הזיכרון בהר הרצל.

נתניהו הבהיר כי "איננו שואפים להיות 'עם לבדד ישכון', אבל כך נאלצנו לעמוד בתחילתה של מלחמת יום הכיפורים - שרק לקראת סופה הגיע הסיוע האמריקני". לדבריו, "איראן מאיימת למחוק אותנו מהמפה היא אומרת במפורש 'ישראל תיעלם'. פעם אחר פעם היא מנסה לתקוף אותנו, ולכן אנו חייבים לעמוד הכן כדי להגן על עצמנו מפני הסכנה". הוא הוסיף כי "צה"ל ערוך לקדם כל איום כשברשותו עוצמה מוחצת, נשק ורוח".

תגיות:טורקיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה