חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם פוטין: "שיתוף הפעולה והתיאום עם רוסיה קריטי עבורנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את נשיא רוסיה לרגל יום הולדתו, ופוטין מסר ברכת שנה טובה לעם ישראל. נתניהו: "השיחה הזאת חשובה לביטחונה של מדינת ישראל"

נתניהו ופוטין בקרמלין, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ופוטין בקרמלין, תמונת ארכיון (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ובירך אותו לרגל יום הולדתו שחל היום (שני). מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי פוטין בירך את נתניהו לכבוד השנה החדשה וביקש להעביר את ברכתו לעם ישראל.

בטקס לכבוד השנה החדשה עם עובדי משרדו, אמר נתניהו כי קיים "שיחה חשובה" עם פוטין: "נפגשתי אתו לפני כמה שבועות בנושאים שחשובים לביטחונה של מדינת ישראל, וגם השיחה הזאת חשובה לביטחונה של מדינת ישראל. יש לנו אתגרים גדולים מסביבנו, אבל אנחנו גם נהנים משיתוף פעולה ותיאומים חשובים אל מול רוסיה, והדבר הזה קריטי עבורנו ואנחנו נמשיך לעסוק בזה".

כזכור, בחודש שעבר – כמה ימים לפני הבחירות – ערך נתניהו ביקור בזק בעיר סוצ'י, שלחוף הים השחור בדרום רוסיה, במהלכו נפגש עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ועם הנשיא פוטין. בפתח הפגישה, שהתקיימה על רקע ההסלמה בחזית הצפון, אמר נתניהו לפוטין, כי "היחסים בין רוסיה לישראל מעולם לא היו קרובים יותר. מצד אחד זה מתבקש וטבעי, כי יש למעלה ממיליון דוברי רוסית בישראל. הם מהווים גשר חי בין המדינות. הידוק היחסים בינינו הנו תוצאה גם של מדיניות הדדית מושכלת של שנינו ושל הקשר האישי בינינו. הקשר הזה מנע חיכוכים מיותרים ומסוכנים בין הצבאות. אני אומר בפה מלא שזה מרכיב יסודי ביציבות האזורית".

נתניהו הוסיף וציין כי "התיאום הביטחוני תמיד חשוב. אבל הוא חשוב במיוחד בעת הזו, כי בחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר ובהיקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה, וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו. זה איום בלתי נסבל מבחינתנו. אנחנו פועלים, ולכן אנחנו חייבים גם לוודא שהתיאום בינינו ימנע חיכוך, ואנחנו אכן עושים את זה".

בתדרוך לכתבים בתום הביקור, סיכם נתניהו בחיוב את פגישותיו ברוסיה. "נכנסנו לנושא הביטחוני בפרטי פרטים, עבודה פרטנית ומפורטת", אמר. הוא הדגיש כי חופש הפעולה של ישראל במרחב האווירי של סוריה נשמר, וזאת בזכות הידוק התיאום הביטחוני בין שתי המדינות: "הפגישות האלו הן פגישות עבודה עם מפות ועם עדכון מודיעיני וחילופי אינפורמציה, כדי שנוכל להמשיך לפעול במרחב. אלו שמיים מאוד צפופים, והיעד הושג".

תגיות:ולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה