חדשות בארץ

מיזם "נתיב פלוס" יצא לדרך בכביש החוף ובנתיבי איילון

במשרד התחבורה טוענים כי מיזם "נתיב פלוס", במסגרתו הוקצו נתיבים ייעודיים לתחבורה שיתופית בכביש החוף ובנתיבי איילון, הוביל לשיפור במהירות הנסיעה. בנתניה, לעומת זאת, דווח על עומסים כבדים. המשטרה החלה בפעילות אכיפה בקטעי הכביש שהוקצו לתחבורה שיתופית. בשלב הראשוני ניתנו אזהרות בלבד, אך בהמשך הנהגים העבריינים ישלמו קנסות בסך 500 שקלים

(קרדיט: דוברות המשטרה)(קרדיט: דוברות המשטרה)
אא

מיזם "נתיב פלוס" של משרד התחבורה יצא לדרך, והחל לפעול באופן מלא בכביש החוף (כביש 2) ובנתיבי איילון (כביש 20). במסגרת הפרויקט, בקטעים של כבישים אלו נפתחו נתיבים מיוחדים המיועדים לתחבורה ציבורית ולכלי רכב עם שני נוסעים ויותר, וזאת במטרה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית.

בכביש 2 הוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ומחלף גלילות, בשני הכיוונים. בנתיב זה, מותרת הנסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב בהם נוסעים שני אנשים לפחות (נהג ונוסע). בכביש 20 הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים), וזאת בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד.

מנתונים שפורסמו על ידי משרד התחבורה, עולה כי ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים בלבד. במשרד טוענים, כי העלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב עשויה לשפר בעשרות אחוזים את מהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצם את מספר כלי הרכב בכבישים.

נתוני זרימת התנועה בשעות הבוקר מאזור המרכז לימדו על מגמה מעורבת. בחדר המצב המיוחד שנפתח על ידי משרד התחבורה, דווח כי נכון לשעה 07:00 נרשם שיפור של 12 קמ"ש במהירות הנסיעה בין געש לגלילות עבור כל משתמשי הדרך. במסלול הצפוני של נתיבי איילון נרשם שיפור של כעשר דקות בתחבורה הציבורית לעומת הנתונים הממוצעים, ודווח כי כל היציאות מהעיר נתניה לכביש החוף פתוחות לתנועה. עם זאת, בהמשך הבוקר נרשמו עומסים כבדים בנתניה ובצירים שמסביב לכביש 2.

עוד לפני ההשקה הרשמית של המיזם, הגדירה אותו ראש העיר נתניה, מרים פיירברג, כ"גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה", ותבעה לבטלו. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר הבוקר כי "הפרויקט ינוטר בימים הקרובים ברמה יום יומית באמצעות מצלמות ורחפנים, וינוהל מחדר המצב של נתיבי ישראל בניהול אישי של מנכ"לית המשרד, בכדי לאפשר לנו לשפר אותו במספר מרכיבים משלימים לטובת כלל משתמשי הדרך, בדגש על משתמשי התחבורה הציבורית והנוסעים השיתופיים".

במשטרה נערכו לפעילות אכיפה בקטעי הכביש שהוקצו לתחבורה שיתופית ותחבורה ציבורית. ראש אגף התנועה, ניצב אבי אדרי, הנחה כי בחודש הראשון ליישום התוכנית יסתפקו השוטרים במתן אזהרה לנהגים, וזאת על מנת לאפשר את ההסתגלות להסדרי התנועה החדשים. שוטרים רכובים על אופנועים נתנו בשעות הבוקר אזהרות למאות נהגים, שנסעו במסלולי "נתיב פלוס" בניגוד לחוק. נהגים שייתפסו בעבירה בפעם השנייה, או לאחר החודש הראשון, יקבלו קנסות בסך 500 שקלים.

(קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

תגיות:משרד התחבורהכביש החוףנתיבי איילוןנתיב פלוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה