חדשות בארץ

"הפלת נתניהו באמצעים משפטיים תגרום לקרע חסר תקדים שלא היה מאז אלטלנה"

השר לשעבר חיים רמון מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות בשל הגשת כתב החשדות נגד נתניהו בתיק 4000 והגדיר תיק זה כ"תקדים הזוי. זה ערעור של כל מערכת היחסים בין פוליטיקאים ופקידי מדינה לבין התקשורת"

נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

על רקע המשך השימוע בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח הבוקר (ראשון) השר לשעבר חיים רמון ביקורת חריפה על הפרקליטות.

רמון, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם מפלגות העבודה וקדימה, התייחס – בראיון לינון מגל ברדיו 103fm – לתיק 4000, בו מואשם נתניהו בעבירת שוחד: "העמדתו לדין על אשמת שוחד, כאשר מה שקיבל הוא סיקור הוגן, הינה תקדים הזוי. זה לא קורה בשום מקום בעולם, ולא קרה בארץ. פרקליט המדינה שי ניצן הודה בכך. זה ערעור של כל מערכת היחסים בין פוליטיקאים ופקידי מדינה לבין התקשורת".

"אני יכול לתת עשרות דוגמאות של יחסי תן וקח בין פוליטיקאים ואנשי תקשורת בעניינים רגולטוריים", הוסיף רמון. "זה לגיטימי. להעמיד על כך לדין את ראש הממשלה פוגע ביסודות הדמוקרטיה".

רמון הדגיש כי הוא חולק בחריפות על עמדותיו המדיניות של נתניהו, אבל לדבריו "את נתניהו צריך להפיל דרך פתק הבוחר. הפלתו של נתניהו באמצעים משפטיים תגרום לשסע נוראי בחברה הישראלית. הדבר יביא לקרע חסר תקדים שלא היה כאן מאז אלטלנה".

במשרד המשפטים בירושלים החל הבוקר (ראשון) יומו השלישי של השימוע בתיקי נתניהו. בתחילת הדיון השלימו פרקליטיו של ראש הממשלה את טיעוניהם בתיק 4000. בתיק זה מואשם נתניהו כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לבעלי בזק, שאול אלוביץ', וזאת בתמורה לסיקור אוהד עבורו באתר וואלה, שהיה בבעלותו של אלוביץ'. המשך הישיבה יוקדש לתיק 1000, המכונה "פרשת המתנות", בו כתב החשדות מייחס לנתניהו עבירות של מרמה והפרת אמונים. הוא מואשם כי סייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן בקידום ענייניו, כשבתמורה העניק מילצ'ן לנתניהו ורעייתו במשך שנים מתנות בהיקפים שהסתכמו במאות אלפי שקלים. יומו הרביעי של השימוע, שייערך מחר, יוקדש לתיק 2000, העוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס. גם בתיק זה מואשם נתניהו בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

צוות ההגנה של נתניהו המשיך גם הבוקר לשדר אופטימיות. עורך הדין עמית חדד, שיטען את טיעוני צוות ההגנה בתיקי 1000 ו- 2000, אמר עם הגיעו למשרד המשפטים: "אנחנו נשלים היום את הדיון בתיק 4000 ונעבור לתיקים האחרים. כשאנחנו נסיים את הטיעונים, אני חושב שלא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנו מאמינים שכך יהיה, ואנו מצפים שכך יהיה".

תגיות:תיק 4000חיים רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה