חדשות בארץ

ליברמן: נהיה שותפים רק לממשלת אחדות

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אישר כי יגיע מחר לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הבהיר כי מפלגתו תצטרף אך ורק לממשלת אחדות שתכלול רק את הליכוד וכחול לבן

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר הערב (רביעי) כי פגישתו עם ראש ממשלה בנימין נתניהו, המתוכננת להיערך מחר בבוקר, אינה מעידה על שינוי בעמדתו ועל נכונות להצטרף לממשלת ימין צרה, יחד עם המפלגות החרדיות.

"היום הוזמנתי על ידי ראש הממשלה נתניהו לפגישה מחר ב- 9:30 בלשכתו", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. "כפי שאמרתי מיד אחרי הבחירות, וגם לפני ואחרי הפגישה עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ – אם נוזמן באופן רשמי נבוא, ואכן מחר תתקיים פגישה".

"יצוין כי כל מאמצינו הם להקים ממשלת אחדות לאומית המורכבת משלוש מפלגות – ישראל ביתנו, הליכוד, כחול לבן. עמדה זו הבהרנו לפני הבחירות, במהלך הבחירות, אחרי הבחירות, וגם היום בצהריים לאחר ישיבת מנהלת המפלגה. לא נהיה שותפים לשום ממשלה אחרת", הדגיש יו"ר ישראל ביתנו.

מוקדם יותר נמסר מהליכוד כי "על רקע פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן", נתניהו שוחח עם ליברמן בטלפון, וכי השניים סיכמו להיפגש: "ראש הממשלה אמר לליברמן: 'אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה'".

עוד קודם לכן, התכנס המטה המצומצם של ישראל ביתנו לישיבה בירושלים, ודן בסיטואציה הפוליטית המורכבת שנוצרה. על פי ההודעה שנמסרה מהמפלגה בתום הישיבה, ליברמן אמר במהלכה כי "נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה משמעותית, ולכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד". ליברמן הוסיף כי "הוא מקווה שעדיין במסגרת הדו-צדדית בין הליכוד לכחול לבן ניתן יהיה להתקדם הרבה מעבר למה שראינו עד היום, אך אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח הצעה משלה לשתי הסיעות. בכל מקרה, אחרי יום כיפור ניכנס לכל מלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה". 

הליכוד וכחול לבן החליפו במהלך היום האשמות הדדיות, על רקע החלטתה של כחול לבן לבטל את פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות, וכן את הפגישה שתוכננה להתקיים היום בין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. בליכוד האשימו את מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, בטרפוד המגעים. נתניהו כתב הערב בטוויטר כי "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה, ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו. לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ".

לפיד הגיב על דבריו של נתניהו וכתב: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בת ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכל כדי להוביל לבחירות: בנימין נתניהו".

עמיתו של לפיד למפלגה, משה יעלון, הצטרף לדבריו כשכתב בטוויטר: "המכשול היחידי בפני ממשלת אחדות זה אתה, נתניהו. מי שהקדים בחירות נוכח כתבי אישום חמורים, מי שפיזר את הכנסת וגרם לבחירות שניות כדי להימלט מספסל הנאשמים, מי שנשען על בלוק חסינות ולא מאפשר קואליציית אחדות, מי שיעדיף בחירות בפעם השלישית כדי לא לתת את הדין, זה הקורא לאחדות? הסתכל במראה, נתניהו, שם תראה את פרצופו של המכשול, ואל תוליך שולל את אזרחי ישראל".

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה