חדשות בארץ

נתניהו וליברמן ייפגשו מחר: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה"

לאחר שיו"ר ישראל ביתנו הודיע כי אם לא תושג בתוך שבוע פריצת דרך משמעותית במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, יגיש הצעה משלו, ראש הממשלה הודיע כי ייפגש מחר עם ליברמן: "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה". בליכוד חושדים שליברמן מנסה למשוך את הזמן עד לרגע האחרון, ומשכך פעלו לתיאום הפגישה כבר למחר

נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע המבוי הסתום במו"מ בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר (חמישי) עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. לפי הודעת הליכוד, הפגישה נקבעה לאחר שהשניים שוחחו הערב, לראשונה מאז הבחירות. "אין טעם לבזבז את זמנה של המדינה. ניפגש, נראה אם זה רציני או לא, ובהתאם לזה נקבל החלטה", אמר נתניהו לליברמן, כך לפי הליכוד.

ההודעה מגיעה בצל הודעת ליברמן מוקדם יותר היום כי אם לא תושג פריצת דרך משמעותית במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, יגיש הצעה משלו. ליברמן, שאמר את הדברים בישיבת מטה מצומצמת, הבהיר כי "הדבר האחרון שמדינה צריכה אותו היום זה סיבוב שלישי של הבחירות. נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה מהותית. לכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

יו"ר ישראל ביתנו הביע תקווה כי עדיין ניתן להתקדם במסגרת "הדו-צדדית בין הליכוד לכחול לבן", אולם הדגיש כי אם עד יום כיפור לא תסתמן פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח "הצעה משלה" לשתי הסיעות. עוד אמר ליברמן כי "מיום כיפור ניכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה". הוא אף הבהיר כי ינצל את השבעת הכנסת מחר למגעים לא פורמליים עם נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

בליכוד חושדים שליברמן מנסה למשוך זמן, ומשום כך, ככל הנראה, החליט נתניהו לקיים את הפגישה עם ליברמן כבר מחר. "זו טקטיקה של השהייה של ליברמן. כבר משך אותנו 50 יום בסיבוב הקודם. אנחנו לא מתכוונים להיות שם שוב", אמר גורם בליכוד.

מוקדם יותר תקפו בישראל ביתנו את ההסכם הזמני בין הליכוד לכחול לבן, לפיו ועדת החוץ והביטחון תועבר לידי כחול לבן, בעוד שוועדת הכנסת תישאר בידי הליכוד, כאשר ועדת הכספים תמשיך להיות מונהגת תחת יו"ר דגל התורה משה גפני. לפי יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, ועדת הכספים ניתנה לגפני כחלק מברית פוליטית של כחול לבן עם הרשימה המשותפת ויהדות התורה. "מסתבר שכחול לבן הצטרפו לדיל הישן והלא קדוש בין גפני לרשימה המשותפת. כדי לקבל את ראשות ועדת חוץ וביטחון, כחול-לבן הסכימו לוותר ולהשאיר את היד של גפני על השיבר של ועדת הכספים, והכל תוך גיבוי שגפני מקבל מהרשימה המשותפת שהתחייבה לו שתתנגד להחלפתו. ממש ציר גפני-טיבי-כחול לבן, ‏אין חדש תחת השמש".

לפי דיווח של 'בחדרי חרדים', בסיעת יש עתיד וישראל ביתנו ניסו להביא להדחתו של גפני מראשות ועדת הכספים, אולם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הכשיל את המהלך והבהיר לאותם הגורמים כי שניים מחברי מפלגתו יתנגדו למהלך, ומשכך אין רוב להצעתם. טיבי עצמו אישר את הדברים, ואמר כי "לא נשתף פעולה עם הדחת חבר הכנסת גפני". לדבריו, "גפני עזר לנו לקבור את חוק המואזין והעברת תקציבים לחברה הערבית".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה