חדשות בארץ

נתניהו במתקפה חזיתית על לפיד: "גורר מדינה שלמה לבחירות, בגללו אין אחדות"

ראש הממשלה תקף את מספר 2 בכחול לבן, וכינה את יו"ר כחול לבן "בן ערובה" בכך ש"נכנע" ללפיד "מסיבות שאינן ברורות": "לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ"

נתניהו ולפיד, 2014 (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ולפיד, 2014 (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

לאחר שבליכוד הבהירו כי הם לא שוקלים להחזיר את המנדט לנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את מספר 2 להנהגת כחול לבן, יאיר לפיד, וטען כי הוא הסיבה להכשלת המגעים לממשלת אחדות. "לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

"לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ", הוסיף ראש הממשלה. אתמול הודיעה כחול לבן כי החליטה לבטל את הפגישה שתוכננה להיום בערב בין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, וכן את פגישת צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות. "בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו"מ, ולכן מחר לא יתקיים מפגש כזה", הסבירו במפלגה. בליכוד הגיבו להודעת הביטול והאשימו כי ההחלטה להפסיק את המשא ומתן לממשלת אחדות ו"ללכת לבחירות", נבעה בשל מדיניותו של לפיד, ש"מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מכין להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ".

הבוקר כינס נתניהו בשנית את ראשי בלוק הימין של 55 הממליצים המייצגים את סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה. מרכז המפגש נסוב סביב שאלת החזרת המנדט לנשיא המדינה, זאת לאחר שסיעת כחול לבן ביטלה את פגישות המשא ומתן שנקבעו להיום, וכך דיללה את הסיכויים שנותרו לכינונה של ממשלת אחדות אפשרית.

במפגש, שנערך במשרד ראש הממשלה, נכחו איילת שקד; אריאל אטיאס (מטעם ש"ס); השר רפי פרץ; השר בצלאל סמוטריץ׳; סגן השר יעקב ליצמן; ח"כ משה גפני והשרים לוין ואלקין. יצוין כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, נפגש עם נתניהו בארבע עיניים עוד קודם לכן, במעון ראש הממשלה בבלפור.

"לפיד לא מוכן לקבל רוטציה בין נתניהו-גנץ מפני שהוא רוצה את רוטציית לפיד-גנץ. לפיד מחזיק בגנץ כבן ערובה ולא מאפשר לו להקים ממשלת אחדות", האשימו ראשי סיעות הימין עם תום הפגישה.  

בהודעת הליכוד הודגש כי "סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד" – פירושו שלא יחזירו את המנדט, אולם בכחול לבן ניצלו את ההודעה ותקפו את אחיזתו האדוקה של נתניהו בבלוק הימין. "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות", האשימו בכחול לבן. "לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו - 'נתניהו תחילה'".

תגיות:יאיר לפידבחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה