חדשות בארץ

ליברמן: "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך – אניח הצעה משלי"

בצל המבוי הסתום בשיחות המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי גם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה מהותית, ומשכך "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן, נציע הצעה משלנו"

ליברמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)ליברמן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

במהלך פגישה סגורה שערך היום (רביעי) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הודיע כי "אם עד יום כיפור לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן, נציע הצעה משלנו". ליברמן, שאמר את הדברים בישיבת מנהלת המפלגה, הבהיר כי "הדבר האחרון שמדינה צריכה אותו היום זה סיבוב שלישי של הבחירות. נראה שגם אם יתקיימו בחירות חדשות, המפה הפוליטית לא תשתנה מהותית. לכן חייבים להגיע לפתרון מושכל ולהשאיר את כל השיקולים האישיים והאגו בצד".

יו"ר ישראל ביתנו הביע תקווה כי עדיין ניתן להתקדם במסגרת "הדו-צדדית בין הליכוד לכחול לבן", אולם הדגיש כי אם עד יום כיפור לא תסתמן פריצת דרך, ישראל ביתנו תניח "הצעה משלה" לשתי הסיעות. עוד אמר ליברמן כי "מיום כיפור ניכנס למלאכת הרכבת הממשלה בהילוך גבוה". הוא אף הבהיר כי ינצל את השבעת הכנסת מחר למגעים לא פורמליים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

דבריו של ליברמן באים ברקע פגישתו של נתניהו עם ראשי בלוק הימין, אותם עדכן בהשעייתם של המגעים עם כחול לבן. במקביל, הבוקר נפתחו השימועים בתיקיו של נתניהו בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "ראש הממשלה נתניהו כינס את ראשי מפלגות הימין והשרים אלקין ולוין שמסרו דיווח על פיצוץ המשא ומתן על ידי כחול לבן. השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון שלפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות. לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו".

בהודעת הליכוד הודגש כי "סוכם שראשי מפלגות המחנה הלאומי ימשיכו יחד", אולם בכחול לבן ניצלו את ההודעה ותקפו את אחיזתו האדוקה של נתניהו בבלוק הימין. "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות", האשימו בכחול לבן. "לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו - 'נתניהו תחילה'".

תגיות:בחירות 2019אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה