צום גדליה

מדוע צמים את "צום גדליה", ואיך זה אמור להשפיע עלינו?

"כולנו מעריכים את כל גדולי ישראל, ובדיוק כמו שאנחנו מצווים לשמוע גדולי ישראל שלנו, יש גם אחרים שמצווים לשמוע לגדולי ישראל שלהם, למי שגידל אותם, למי שחיזק אותם": צפו במסר השבועי מפי הרב אליהו רבי

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

והיום צום גדליה, מהשעה חמש לפנות בוקר וסביבותיה, ועד השעה שש בערב וסביבותיה, כל אחד בודק לפי לוח השנה בעיר שלו, כולנו נמצאים בתענית לרגל מותו של גדליה בן אחיקם.

דבר נוסף שאנחנו אמורים להתחזק ביום הזה הוא כבודם של תלמידי חכמים.

הגמרא אומרת (שבת קי"ט ע"ב): "כל המבזה תלמיד חכם, אין רפואה למכתו".

"וַיַּאֲמִינוּ בַּיהוָה וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ" (שמות יד, לא), יש אמונה בקדוש ברוך הוא, אבל יש במקביל אמונה במשה, עבדו של הקדוש ברוך הוא.

כי ראה הקדוש ברוך הוא שצדיקים מועטין, עמד ושתלן בכל דור ודור (יומא ל"ח ע"ב).

בכל דור ודור יש את המשה רבינו של הדור, את המשה רבינו של העיר, את המשה רבינו של הקהילה, אתה המשה רבינו של החסידות, את אותו משה רבינו שמחזיק אותך ומכוון אותך בדרך הישר.

איך מדרדרים לרמה כזו של לפגוע באחד מגדולי ישראל? אך ורק על ידי חוסר הערכה וחוסר הבנה בגדלותם של גדולי ישראל.

"וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ" (דברים יז, י), אומר הילקוט שמעוני (תתק"א): "אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין או על ימין שהוא שמאל- תשמע לאותו חכם".

כי הוא יודע מה שהוא אומר, ה' נותן לו את הסייעתא דשמיא גם במקרה של חוסר הבנה כביכול או גם במקרה שהוא לא בדיוק שמע אותך, לקבל את ההחלטה הנבונה והנכונה.

אנחנו יצאנו ממערכת בחירות סוערת, ויחסית הייתה זו מערכת בחירות נקייה. אבל אין מי מאיתנו שלפעמים לא כושל בלשון ופה ושם ומתייחס אך ורק לרב שלו כאל גדול הדור ולאחרים כאל סוג ב' וג'.

אין דברים כאלו ביהדות, אין דברים כאלו בעם ישראל, כולנו מעריכים את כל גדולי ישראל ללא שום הבדל, ללא הבדלי עדה, ללא הבדלי מגזר וללא הבדלי סוג, צורה או מקום.

כולנו מעריכים את כל גדולי ישראל, ובדיוק כמו שאנחנו מצווים לשמוע גדולי ישראל שלנו, יש גם אחרים שמצווים לשמוע לגדולי ישראל שלהם, למי שגידל אותם, למי שחיזק אותם.

מעריכים את כולם, מקבלים את כולם באהבה, וזוהי תשובת המשקל השנייה שלנו לצום גדליה שחל היום,

ברוכים תהיו!

ביום הצום, ראוי להרבות במעשים טובים וצדקה (גם מי שצם אבל בוודאי מי שאינו צם). רבים מנצלים את היום המיוחד הזה שבו ישנו צום שמסוגל לתיקונים וגם זמן ימי התשובה שמסוגלים לקרבת אלוקים.
אם גם אתם רוצים לעשות את הדבר העצום ביום הזה ולזכות לשותפות בצדקה, חסד, תורה, ואינספור זכויות – לחצו כאן עכשיו ותזכו בשפע שניתן להשיג ביום הזה

תגיות:צוםצום גדליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה