חדשות בארץ

איזנקוט: "ליברמן התנגד למבצע נגד מנהרות חיזבאללה"

הרמטכ"ל לשעבר חשף כי שר הביטחון לשעבר לחץ עליו שלא לכבד את החלטת הממשלה שהורתה על יציאה למבצע למגן צפוני בגבול הצפון, במהלכה אותרו שש מנהרות התקפיות שחדרו אל תוך שטח ישראל: "אמרתי לו: 'אדוני השר, אני מכבד אותך, אני כפוף לך, אבל אני נתון למרות הממשלה'"

ליברמן ואיזנקוט (צילום: פלאש 90)ליברמן ואיזנקוט (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, ניסה למנוע את יציאתו של צה"ל למבצע מגן צפוני לחשיפה ונטרול מנהרות טרור חודרות גדר, שחפר חיזבאללה מלבנון לתוך שטח ישראל –כך חשף הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גדי איזנקוט, בריאיון שפורסם היום (חמישי) ב'ידיעות אחרונות'.

איזנקוט סיפר כי ליברמן הפעיל עליו לחצים שלא להיענות להחלטת הקבינט, אולם הוא הצליח להדוף אותו: "אמרתי לו: 'אדוני השר, אני מכבד אותך, אני כפוף לך, אבל אני נתון למרות הממשלה'", אמר. הוא הוסיף כי "קרה לי, ולא פעם אחת, שגורם מדיני אמר לי: צריך לצאת למלחמה פה, למלחמה שם. וזה ירד מהפרק". כזכור, במהלך מבצע מגן צפוני, שנערך בין דצמבר 2018 לינואר 2019, אותרו שש מנהרות התקפיות שחדרו לשטח ישראל.

במהלך הריאיון, מתח הרמטכ"ל לשעבר ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמרבה באחרונה לחשוף מבצעים חשאיים של ישראל, לרבות חשיפת ארכיון הגרעין בידי המוסד, והפצצות ישראליות במדינות זרות: "הפרת העמימות בתקופה האחרונה היא שגיאה חמורה שפוגעת בביטחון המדינה".

בהתייחס להידרדרות הביטחונית בגזרה הדרומית, איזנקוט טען כי האסטרטגיה לחזק את חמאס (על חשבון החלשת הרשות הפלסטינית – א"פ) הינה "שגיאה חמורה". לדבריו, "אנחנו צריכים להביא לסוף שלטונו ברצועה". על ברית ההגנה עם ארצות הברית, הזוכה לתמיכת המחנה הפוליטי אך נתקלת בהתנגדות נחרצת של מערכת הביטחון, אמר: "זו ברית מיותרת. אין בה שום היגיון".

תגיות:אביגדור ליברמןגדי איזנקוטמגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה