חדשות בארץ

בשולי עצרת האו"ם: כץ נפגש עם טראמפ

שר החוץ ישראל כץ נפגש, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הנשיא התעניין במשבר הפוליטי בישראל וביקש למסור דרישת שלום לראש הממשלה בנימין נתניהו

כץ (צילום: Roy Alima/Flash90)כץ (צילום: Roy Alima/Flash90)
אא

שר החוץ ישראל כץ ורעייתו רונית פגשו את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ורעייתו מלאניה, בטקס קבלת פנים שנערך למשלחות האו"ם בניו יורק.

במעמד הצילום המשותף הביע הנשיא טראמפ עניין רב במצב הפוליטי בישראל, ושאל את כץ מה יהיה עם הפוליטיקה הישראלית. כץ השיב כי הוא מקווה שתוקם ממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו. הנשיא טראמפ ביקש למסור דרישת שלום לראש הממשלה.

ממשרד החוץ נמסר, כי במהלך השיחה הודה כץ לנשיא טראמפ על החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל, וכן על ההכרה בריבונותה של ישראל ברמת הגולן.

כץ הגיע בתחילת השבוע לניו יורק, כמייצגה של מדינת ישראל בעצרת האו"ם במקומו של ראש הממשלה נתניהו. שלשום כתב שר החוץ בחשבון הטוויטר שלו, כי נועד בשולי עצרת האו"ם ל"פגישה ראשונה ומרתקת" עם אחד משרי החוץ הערביים: "דנו לעומק במציאות האזורית ובדרכים להתמודד מול האיום האיראני, ובמקביל סיכמנו על תהליך לקידום שיתוף פעולה אזרחי בין שתי המדינות. מציאות חדשה ומאתגרת".

השר כץ לא חשף את שמו של השר הערבי עמו נפגש. כזכור, במהלך ביקורו בוושינגטון בחודש יולי הוא נפגש עם שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה, לפגישה פומבית ראשונה מסוגה בין שרי החוץ של שתי המדינות. הפגישה נערכה במסגרת הוועידה לחופש דת, שהתקיימה בחסותו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. בתום הפגישה התייצבו שני האישים לצילום משותף מול המצלמה. במשרד החוץ מסרו, כי כץ ומקבילו הבחרייני שוחחו על איראן והאיומים האזוריים ועל שיתוף פעולה בין המדינות, וכי הם סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר.

לאחר הפגישה כתב כץ בטוויטר כי פגישתו עם אל-ח'ליפה הינה "דוגמה נוספת לקשרים הדיפלומטיים המתחזקים שלנו. אמשיך לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו, כדי לקדם את יחסיה של ישראל עם מדינות המפרץ".

תגיות:האו"םישראל כץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה