בריאות ותזונה

כדאי לדעת: מה יקרה בגופכם אם תאכלו רימון אחד בכל יום?

לא רק בראש השנה: מה יקרה לגופכם אם תצרכו רימון אחד בכל יום? את הכתבה הזו אסור לכם לפספס

אא

מי מאיתנו לא היה רוצה לחיות חיים טובים ומאושרים? כל בר דעת יודע שאחד הפרמטרים החשובים ביותר בדרך לשם הוא שמירה על בריאות איתנה - הימנעות ממאכלים והרגלים מזיקים מחד, ודבקות בהרגלים חיוביים שתורמים לבריאותנו, מאידך. 

עשרות מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות על השפעותיו החיוביות של הרימון והמוצרים המופקים ממנו (כדוגמת שמן ומיץ רימונים) על גופנו, גילו קשת רחבה של יתרונות משמעותיים כגון סיוע בשמירה על בריאות המוח והזיכרון, מניעה וטיפול בדלקות שרירים ובדלקות פרקים, ניקוי שומנים מהדם והכבד, שיפור מדדי לחץ הדם ועוד. 

בעקבות המחקרים החלו תעשיות רבות בעולם לאמץ את הרימון לתכשירים שונים שמסייעים בשמירה על הבריאות, אחד מהם הוא שמן המופק מזרעי הרימון ומיוצר גם בארץ. 

מחקר שבוצע בשנת 2008 וממצאיו פורסמו בכתב העת  The Journal of Agricultural and Food chemistry מצא כי מיץ רימונים טבעי 100% הוא בעל יכולת נוגדת חמצון שגדולה פי 20 ממשקאות טבעיים אחרים שמומלצים למניעת חמצון הכולסטרול הרע, כדוגמת יין אדום ומיץ אוכמניות. 

 

הרימון שיפר משמעותית את זרימת הדם

מחקר דומה של פרופ' מיכאל אבירם מהפקולטה לרפואה בטכניון, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת האירופי  Clinical Nutrition בדק ומצא כי צריכת 50 מ"ל מיץ רימונים מדי יום, במשך שלוש שנים - הפחיתה בצורה משמעותית חמצון של כולסטרול רע בקרב מטופלים עם טרשת עורקים ולחץ דם גבוה.

זאת ועוד: חוקרים מאוניברסיטת נאפולי באיטליה ומאוניברסיטת קליפורניה פרסמו סדרת מחקרים בשנת 2006, ובה הציגו את השפעותיו מרחיקות הלכת של מיץ הרימון על עיכוב התפתחותם של תאים סרטנים במעי הגס, בריאות ובערמונית. 

המחקרים הראו כי במקרים אחדים, מיץ הרימון אף חיסל את התאים הסרטניים כליל. 

הרימון גם עשיר בחומרים בשם ניטרטים - שמסייעים לשיפור זרימת הדם בגופנו. במחקר שנעשה על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליבלנד נבדקו 19 אצנים שהתבקשו לצרוך גרם אחד של גרגירי רימונים, כחצי שעה לפני האימון והתוצאות היו מרחיקות לכת: בדיקות שנעשו על כל 19 האצנים הראו כי תוך שבוע בלבד, הרימון שיפר משמעותית את זרימת הדם בגופם, הם הרגישו רעננים ונמרצים יותר וההישגים באימון היו אף הם טובים. 

תגיות:רימוןראש השנהיתרונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה