חדשות בארץ

דיווח: לפיד מתנגד לישיבה בממשלה בראשות נתניהו

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מסרב להיכנס לממשלה בראשות נתניהו. בסביבתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הכחישו ידיעות לפיהן הוא הסכים להסיר את הווטו על נתניהו, ויסכים לשבת בממשלה בראשותו במסגרת הסכם רוטציה

לפיד וגנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

סדקים בקוקפיט? ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, יגיעו הערב (רביעי) לפגישה נוספת בבית הנשיא בירושלים, וימסרו לנשיא ראובן ריבלין דיווח על התקדמות המגעים בין מפלגותיהם. על פי דיווחים שונים, גנץ אינו שולל עוד את האפשרות שישב בממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, וזאת כחלק מהסכם רוטציה. אלא ש"ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר, כי מספר 2 ברשימת כחול לבן ויו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, מסרב בכל תוקף להיכנס לממשלה בראשות נתניהו. הידיעה מסתמכת על גורמים בכחול לבן, שטוענים כי "לפיד בעד אחדות, אבל לא ישב בממשלה של ביבי".

הווטו על כניסה לממשלה בראשות נתניהו היה אחת מההבטחות המרכזיות שסיפקה כחול לבן לציבור במהלך מערכת הבחירות. בחלקה האחרון של המערכה הוסיפו בכחול לבן הבטחה נוספת, לפיה לאחר הבחירות הם יקימו "ממשלת אחדות חילונית" ללא השתתפותן של המפלגות החרדיות. בסביבתו של גנץ הכחישו אמש כי הוא הסכים להסיר את הווטו שהטיל על נתניהו. עם זאת, בכאן רשת ב' דווח הבוקר, כי בכחול לבן יהיו מוכנים לוותר על אחת משתי ההבטחות, ויסכימו לאחת משתי האפשרויות: ממשלה בראשות נתניהו ללא החרדים, או ממשלה עם החרדים ללא נתניהו. גם דיווח זה זכה להכחשה בכחול לבן.

נתניהו, מצדו, השלים ככל הנראה עם רעיון הרוטציה בינו לבין גנץ. אימות מסוים לכך ניתן אמש על ידי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שאמר בכנס הרמת כוסית של מפלגתו: "אני מבין שנתניהו הסכים ללכת לרוטציה. אני לא מכיר את הפרטים, אבל זה מה שהנשיא מוביל". אלא שעבור נתניהו, העומד בפני שימוע לקראת הגשה אפשרית של כתב אישום נגדו, יש חשיבות מכרעת לכך שבמסגרת הרוטציה הוא יהיה הראשון לכהן כראש הממשלה, שכן אם יכהן כשר ויוגש נגדו כתב אישום – הוא ייאלץ להתפטר. בכחול לבן, לעומת זאת, דורשים לקבל את זכות הבכורה בתפקיד ראש הממשלה.

מעבר למחלוקות בסוגיות הפרסונליות, המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות צפוי להיות סבוך גם בתכניו המהותיים. בכאן חדשות דווח כי בכחול לבן הציגו לליכוד סדרת דרישות בענייני דת ומדינה, הכוללות: הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, אישור מתווה הכותל והעברת חוק הגיוס. דרישות אלו תואמות את התנאים שהציב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להצטרפותו לממשלת אחדות. הכנסתן של דרישות אלו, אפילו בחלקן, לקווי היסוד של הממשלה החדשה לא תאפשר למפלגות החרדיות להיות חלק ממנה.

ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ', נפגשו אתמול בכפר המכבייה. למרות הרוח הטובה והעניינית ששררה בפגישה, ההודעה המשותפת שיצאה בסיומה העידה על הקשיים ב'ריבוע המעגל'. בהודעה נאמר כי "טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין". לוין והשר זאב אלקין נפגשו בהמשך היום עם חברי צוות המשא ומתן של גוש הימין-חרדים, עדכנו אותם בשיחות עם אנשי כחול לבן, ודנו עמם בקווים המנחים. לוין הדגיש בפני בני שיחו, כי הוא מייצג במשא ומתן את כל הגוש.

ההבהרות החוזרות ונשנות של הליכוד, לפיהן הוא מייצג את כל המפלגות בבלוק הימין, נועדו להרגיע את חששותיהן מפני האפשרות שינטוש אותן ויצטרף בלעדיהן לממשלה עם כחול לבן. יו"ר ימינה, איילת שקד, הבהירה הבוקר כי "אם תהיה בגידה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית – כולם יישאו בתוצאות". בראיון לרדיו ירושלים אמרה שקד כי "הליכוד יצטרך להסביר למחנה הימין מדוע הוא מפרק ממשלת ימין וזורק לאופוזיציה את הימין האידיאולוגי. אנחנו נהיה אופוזיציה לוחמת". אתמול אמרה יו"ר ימינה כי נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הגוש על השיחות עם כחול לבן: "אנחנו, ראשי מפלגות הימין, דבקים ומאמינים באחדות הימין, בגוש של 55 חברי כנסת. נתניהו חתם על מסמך מול כל ראשי מפלגות הימין והצהיר על כוונתו לדבוק בגוש. אנחנו סומכים על ראש הממשלה שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין".

תגיות:יאיר לפידבני גנץהליכודבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה