חדשות בעולם

דרמה בארצות הברית: הדמוקרטים הכריזו על פתיחה בהליך להדחת הנשיא טראמפ

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הודיעה על פתיחתו של הליך הדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, על רקע הטענות כי ביקש מנשיא אוקראינה לפתוח בחקירה נגד בנו של יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן. טראמפ: "ציד מכשפות"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

יו"ר בית הנבחרים בארצות הברית, ננסי פלוסי (המפלגה הדמוקרטית), הודיעה הלילה (רביעי) על פתיחתו של הליך הדחה (impeachment) רשמי בבית הנבחרים נגד הנשיא דונלד טראמפ. "הנשיא חייב לתת דין וחשבון, אף אחד אינו מעל לחוק", אמרה בנאום שנשאה.

ברקע ההחלטה עומדת הפרשה החדשה, המסעירה את ארצות הברית, ומבוססת על תלונה חשאית שהגיש חושף שחיתויות במודיעין האמריקני – שזהותו אינה ידועה – בנוגע לשיחת טלפון שערך טראמפ עם נשיאה החדש של אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. לטענתו, טראמפ ביקש מהנשיא האוקראיני להורות על פתיחת חקירה בחשד לשחיתות נגד חברת גז מקומית בה עבד האנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות ונחשב למועמד המוביל. על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, לפני השיחה הורה טראמפ להקפיא את העברתם של כספי סיוע לאוקראינה בסך של כ- 400 מיליון דולר, וזאת כאמצעי לחץ על זלנסקי להיענות לבקשתו, ובשיחה עמו אף הבטיח לו תמורה כל שהיא.

טראמפ מיהר להגיב על הודעתה של פלוסי, וכתב בטוויטר כי מדובר ב"הטרדה נשיאותית" וב"ציד מכשפות מוחלט". הנשיא האמריקני, שהכחיש את הטענות נגדו, הודיע כי הורה לפרסם את התמלילים המלאים של שיחתו עם זלנסקי: "אתם תראו שזו הייתה שיחה ידידותית וראויה לחלוטין, ללא לחץ, ללא 'תן וקח'". לדבריו, "מזכיר המדינה מייק פומפאו קיבל אישור מממשלת אוקראינה לפרסם את תמליל שיחת הטלפון שלי עם הנשיא שלהם. הם בכלל לא מבינים על מה הסיפור. פשוט הונאת ציד מכשפות של הדמוקרטים".

"יום כל כך חשוב באו"ם, כל כך הרבה עבודה והצלחה, והדמוקרטים בכוונה היו חייבים להרוס ולבזות הכל עם עוד חדשות מתפרצות על שטויות של ציד מכשפות. כל כך רע למדינה שלנו", הוסיף טראמפ.

החלטתה של פלוסי לפתוח בהליך להדחתו של טראמפ באה בעקבות לחץ כבד של חברים במפלגה הדמוקרטית, ביניהם ביידן עצמו שקרא לפתוח בהליך. "מעשיו של הנשיא הם בגידה בשבועת תפקידו, בגידה בביטחון הלאומי ובגידה בטוהר הבחירות", אמרה פלוסי בנאומה. עד להתפוצצות הפרשה החדשה, סירבה יו"ר בית הנבחרים להיענות לקריאות שנשמעו במפלגתה לפעול להדחתו של טראמפ, וזאת מתוך חשש כי מהלך זה יחזור כבומרנג אל הדמוקרטים ויפגע בהם.

טראמפ הוא הנשיא הרביעי בהיסטוריה האמריקנית נגדו נפתח הליך הדחה. קדמו לו הנשיאים אנדרו ג'ונסון ב- 1867, ריצ'רד ניקסון ב- 1974 וביל קלינטון ב- 1998. ההליכים בעבר לא הבשילו לכדי הדחה בפועל של נשיא, וגם במקרה הנוכחי הסיכויים להדחתו של טראמפ קלושים. הדמוקרטים שולטים אומנם בבית הנבחרים, אך כדי להדיח את טראמפ הם יצטרכו להשיג רוב של שני שלישים בסנאט, בו יש לרפובליקנים רוב. עם זאת, הליך ההדחה – שיזכה בחודשים הקרובים לכיסוי תקשורתי נרחב – עלול לפגוע במעמדו הציבורי של טראמפ, המתמודד על כהונת נשיאות שנייה בבחירות שייערכו בנובמבר 2020.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפהליך הדחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה