חדשות בארץ

התקדמות במגעים: ריבלין זימן את נתניהו וגנץ למחר, נציגי המפלגות נפגשו

ברקע חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד, נשיא המדינה הזמין את גנץ ונתניהו לפגישה משולשת שתיערך מחר בערב. במקביל לכך, ראשי צוותי המשא ומתן של המפלגות נפגשו בצהריים לבקשתו של ריבלין. עם כניסתו הדגיש ראש צוות המו"מ, השר לוין, כי "יש מה לעשות" וכי "זה לא תלוי רק בנו"

נתניהו וגנץ לאחר הבחירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ לאחר הבחירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין זימן הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ לארוחת ערב משולשת שתתקיים מחר בשעה 19:00.

במקביל, ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן החלו הבוקר בפגישות משא ומתן בכפר המכביה ברמת גן, לבקשתו של ריבלין, זאת במטרה לקדם את המהלך של ממשלת אחדות. נציג הליכוד בפגישה, השר יריב לוין, אמר בתחילת הפגישה: "יש הרבה עבודה ויש מה לעשות. זה לא תלוי רק בנו, יש גם את הצד השני".

ההתקדמות במגעים באה בצל חילופי האשמות בין כחול לבן לליכוד, שאישרו כי במהלך הפגישה הביע נתניהו נכונות להתפרק מבלוק הימין שבנה מיד לאחר כישלונו בבחירות. "נתניהו לא הפגין שום עניין בגוש, רק ברוטציה", אמרו גורמים בסביבתו של גנץ לחדשות 12.

עוד קודם לכן טענו גורמים בליכוד כי בכחול לבן החלו במאמצים לפרק את גוש הימין, לו התחייב נתניהו כי יצרפם בכל קונסטלציה פוליטית, וכי בין המסרים שכחול לבן העבירה להם בשעות שלאחר פגישת הפסגה נאמר כי "נתניהו לא הזכיר אתכם בפגישה, הוא עומד לבגוד בכם". לפי אותם הגורמים, בכחול לבן הבהירו להם כי מוטב שהם "יבגדו בו לפני שהוא יבגוד בכם".

בליכוד הכחישו את הפרסום, והבהירו כי "כפי שראש הממשלה אמר לנשיא ריבלין וליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ בפגישתם אמש, השר יריב לוין ייצג במו"מ מול נציג כחול לבן את כלל מפלגות גוש הימין ולא רק את הליכוד. התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות".

פגישת הפסגה אתמול בין נתניהו לגנץ התאפשרה הודות לתיווכו של ריבלין, שדחק בשניים להקים ממשלת אחדות, ושיגר רמז עבה לגנץ שמן הראוי שיוותר שכן "זוהי לא העת לחרמות". ריבלין גם הוסיף כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי". בתום הפגישה, שארכה יותר משעתיים ובמהלכה שוחחו שני המועמדים בארבע עיניים, נמסר בהודעה משותפת כי נתניהו וגנץ "שוחחו ביניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל". ריבלין מסר כי הזמין את השניים לפגישה נוספת מחר.

לאחר הפגישה מיהר נתניהו להבהיר לראשי סיעות הימין כי הפגישה הייתה עניינית, וכי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם", אמר בשיחה טלפונית.

תגיות:בני גנץראובן ריבליןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה