חדשות בארץ

שועל הקרבות הפוליטי מייעץ לגנץ: "צריך להחליט שהוא יושב עם ביבי והחרדים"

חיים רמון, השר לשעבר מטעם מפלגת העבודה, אמר כי התרחיש שיימנע מישראל ללכת לבחירות חוזרות, פעם שלישית בתוך שנה, יהיה רק אם הוא יחליט "שהוא יושב עם ביבי ועם החרדים, אחרת אין לו ממשלה". על ליברמן, אמר: "מה שישפיע עליו זה ההתחייבות להקים ממשלת אחדות ללא חרדים וללא הימין הקיצוני"

רמון (צילום: פלאש 90)רמון (צילום: פלאש 90)
אא

השר לשעבר מטעם מפלגת העבודה, חיים רמון, התייחס אתמול (ראשון) לפלונטר הסבוך אליו נקלעה המערכת הפוליטית, וקרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, לחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו, יחד עם גוש החרדים. בריאיון ל-103fm טען רמון כי האפשרות היחידה למנוע הליכה לבחירות שלישיות תהיה רק אם כחול לבן תעשה "התרת נדרים" על הבטחתה כי לא תשב בממשלה בראשות נתניהו.

 "כרגע לביבי אין ממשלה, אלא אם יצליח לגנוב שישה ח"כים מהצד השני, דבר שנראה קלוש כרגע, ולגנץ אין את הערבים לתמיכה בממשלה ואת ליברמן שהבהיר שהוא לא מצטרף לממשלה אלא עם כחול לבן והליכוד", הסביר רמון.

הוא הוסיף: "מה שכחול לבן צריכים לעשות זה לחזור בהם מהדרישה, שבעיניי לא הייתה נכונה, לפסול את נתניהו אישית. מי שיכול לפסול את נתניהו זה מערכת המשפט ולא אף אחד אחר", אמר. "הדבר השני הוא עניין של הישיבה עם החרדים". לפי רמון, "ביבי לא ינתק את בריתו עם החרדים. גם אם יהיה מישהו אחר בליכוד – הוא לא יעשה את זה".

עם זאת, הבכיר לשעבר במפלגת העבודה סירב לומר על מי ראוי שנשיא המדינה יטיל עליו ראשון את מלאכת הרכבת הממשלה: "צריך להתחיל במשא ומתן בעל משמעות. ברור שהוא לא יהיה פשוט ואפילו קשה, ושיכלול גם מרכיב של רוטציה. אנחנו כרגע אפילו לא בפתח המשא ומתן. כל אחד מתבצר בצמרת העץ שלו ולא מוכן להסתלק משם".

אתמול הודיעה הרשימה הערבית המשותפת על המלצתה בגנץ כמועמד מטעמה לראשות הממשלה. שעות לאחר מכן הודיע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי הוא מסרב לתמוך באי מי מהמועמדים להרכבת הממשלה. חלק מהסיבות, כך לדבריו, שהביאו אותו להחלטה שלא להמליץ על גנץ הייתה העובדה כי הנציגות הערבית תמכה בו, זאת חרף העובדה כי הם הבהירו כי בזמן אמת הם יצביעו נגד ממשלת גנץ. לפי רמון, תמיכת הערבים בגנץ לא תשפיע על ליברמן בכל הנוגע לשאלה האם יצטרף לממשלה בראשותו. "מה שישפיע עליו זה ההתחייבות להקים ממשלת אחדות ללא חרדים וללא הימין הקיצוני, ובראשות נתניהו. כרגע אין את זה ולכן להערכתי הוא לא ימליץ על אף אחד", אמר.

בסיום דבריו טען רמון כי "בסוף זה לא משנה מי ירכיב ראשון ויש שאומרים שביבי ישמח שגנץ יהיה ראשון, כי הוא ייכשל. בגדול – אם גנץ יקבל את המנדט, הוא צריך להחליט שהוא יושב עם ביבי ועם החרדים, אחרת אין לו ממשלה".

תגיות:בני גנץבחירות 2019חיים רמון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה