סיפורים אישיים

"בזכות הפסוק מפרשת ניצבים – ניצלתי ממוות בטוח באנטבה"

ואני, שתפילת היחיד שלי נענתה בכזו מהירות, הבנתי שם, באנטבה, למה הפסוק נכתב דווקא בלשון יחיד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב נחום דהן, כיום בבני ברק, עלה ביום ראשון כ"ט בסיון תשל"ו על המטוס שעשה את דרכו מישראל לפריז. אך במקום לנחות בפריז, מצא הרב דהן, יחד עם שאר תושבי המטוס, את עצמו חטוף באנטבה, בתום מסע אווירי בן 6,000 קילומטרים.

בשיחה שהעניק ל'יתד נאמן', סיפר כי הוא חש שבזכות הפסוק מפרשת ניצבים הוא זכה להינצל. כה דבריו: "בכל פעם שאני קורא את הפסוק: 'ושב השם אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך השם אלוקיך שמה" (דברים ל', ג') דמעות עולות בעיניי.

"תמיד תמהתי מדוע פסוק זה נאמר בלשון יחיד, והרי לכאורה מדובר על קיבוץ נדחי ישראל. אך ברצוני לספר על רגע מדהים אותו חוויתי באנטבה, ובו חשתי שהפסוק נכתב בלשון יחיד, כיוון שהוא מדבר על כל יהודי ויהודי באשר הוא שם.

"נסעתי עם דרכון צרפתי", ממשיך הרב דהן לספר, "אך החוטפים חשדו בי שאני מסתיר דרכון ישראלי. העבירו אותי לחדר חקירות. מולי התייצב גוש ענק, גובהו 1.90 ומשקלו לא פחות מ-150 ק"ג, אשר חקר אותי והיכה אותי".

"כאשר מצאו אצלי תמונות מהצבא נמשכו החקירות. שוב ושוב הכריחו אותי לגלות את כל הסודות, אך לא היה לי כל סוד. היכו אותי קשות, ואני יושב שבור ורצוץ.

"לפתע הבחנתי בפיסת רקיע בחלון מולי, והתחלתי לדבר ישירות עם הקב"ה. אני לא זוכר אם דברתי בצרפתית או בעברית, אבל אמרתי לו: 'ריבונו של עולם, אם אתה רוצה לעשות משהו להצלתי, תעשה את זה בבקשה עכשיו. אני כבר לא יכול יותר'. הנחתי את ראשי בין שתי כפות ידיי ובכיתי. דמעות רותחות זלגו במורד לחיי.

"ובדיוק אז גירשו אותי בחזרה לבית הנתיבות שם שהו יתר החטופים. כמה דקות לאחר מכן החל החילוץ, בו נפל יוני נתניהו הי"ד.

 יוני נתניהו הי''ד (צילום: פלאש 90) יוני נתניהו הי''ד (צילום: פלאש 90)
"הנס היה כפול. אם הייתי נשאר בחדר החקירות בשעת החילוץ שהתבצע באותו יום, כנראה הייתי נשאר שם לנצח – אם ע"י המחבלים ואם ע"י ים הכדורים שריססו המחלצים לכיוון המחבלים. הייתי נסער ונרגש. התפעלתי כיצד קיבלתי תשובה לתפילתי בכזו מהירות.

"ואני, שתפילת היחיד שלי נענתה בכזו מהירות, מרגיש שהפסוק נכתב דווקא בלשון יחיד כדי להדגיש לנו שהקדוש ברוך הוא מקשיב למצוקותיו של כל יחיד ויחיד באשר הוא. גם אם הוא אי שם בקצה העולם, "ושב השם אלוקיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך השם אלוקיך שמה".

תגיות:סיפורים אישייםפרשת ניצבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה