חדשות בארץ

הפתרון של ביטן למשבר הפוליטי: "שנה נתניהו, שנתיים גנץ, שנה נתניהו"

חבר הכנסת דוד ביטן אמר כי ניתן למצוא נוסחה לרוטציה בין בנימין נתניהו ובני גנץ, אך לדבריו על כחול לבן לשבת למשא ומתן עם הליכוד: "מספיק עם המשחקים האלה, הגיע הזמן שגנץ יישב עם נתניהו במקום לשבת עם הרשימה המשותפת"

דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) התייחס הבוקר (שני) למבוי הסתום שנוצר במערכת הפוליטית בעקבות תוצאות הבחירות. בראיון לניב רסקין בחדשות הבוקר בקשת 12, מתח ביטן ביקורת על יו"ר כחול לבן, שלדבריו אינו מוכן לשבת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולנהל עמו משא ומתן על הקמת ממשלת אחדות.

ביטן ציין כי לא בטוח שנתניהו יוכל להרכיב ממשלה, אך הדגיש: "אי אפשר להקים ממשלה בלי הליכוד. כל ממשלה שתקום בלי הליכוד לא תחזיק מעמד חצי שנה, ואת זה גנץ וכחול לבן יודעים. מספיק עם המשחקים האלה, הגיע הזמן שגנץ יישב עם נתניהו במקום לשבת עם הרשימה המשותפת".

"הם צריכים קודם כל לשבת ביניהם ולדבר, אם הם לא ידברו לא יצא מזה כלום", הוסיף ביטן. הוא טען כי ניתן למצוא נוסחה שתגשר על הפערים בין שני המנהיגים: "אם הם יחליטו על רוטציה ביניהם – יש דרך לפתור את הבעיה, למשל שנה, שנתיים, שנה. שנה נתניהו, שנתיים גנץ, ואחר כך הליכוד או נתניהו יחזרו לשנה". הוא הדגיש, עם זאת, כי לא דיבר על נוסחה זו עם נתניהו.

ביטן טען כי מבחינת הליכוד אין חשיבות לשאלה מי יקבל ראשון מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה: "לנו זה לא משנה. כחול לבן פוגעים בנשיא, משחקים של ילדים קטנים. הם ראו שיש חוות דעת משפטית חדשה, של היועץ המשפטי של הכנסת, בנושא הוועדה המסדרת, ופתאום החליטו שהם לא רוצים. הם דאגו שבל"ד יגידו שהם לא תומכים, על מנת שיירדו מ- 57 ממליצים ל- 54. זה כמו שאנחנו עכשיו נגיד לאגודת ישראל 'אל תמליצי לנשיא'. מה זה, משחקים? כחול לבן צריכים להגיד את האמת לנשיא. הם שברו את כל הכלים. אנחנו סומכים בעניין הזה על החלטת הנשיא. מה שיהיה – יהיה".

דבריו של ביטן נאמרו על רקע ההודעה שמסרה הרשימה המשותפת לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לפיה המלצתה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אינה כוללת את חברי בל"ד. במכתב ששיגר חבר הכנסת אחמד טיבי לנשיא נאמר: "שלושת חברי הכנסת של בל"ד ביקשו ממני, כיו"ר הסיעה, להודיע כי המלצת הרשימה המשותפת על ח"כ בני גנץ לא כוללת אותם, ועל כן ההמלצה היא בשם 10 חברי כנסת – של חד"ש, רע"ם ותע"ל – ולא 13".

יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, אמר הבוקר כי עמדתה של מפלגתו נגד תמיכה בגנץ הייתה ברורה מאוד לאורך כל הדרך: "עוד במערכת הבחירות, וגם אחרי הבחירות, אמרנו כל הזמן שלא נמליץ על גנץ או כחול לבן, וננסה לשכנע את שותפינו לרשימה המשותפת", אמר בראיון לכאן רשת ב'. "זה היה ברור לכולם. הרשימה המשותפת אינה מפלגה אחת, אלא ארבע מפלגות שותפות. אף אחד לא יכול לכפות על בל"ד, זה משהו עקרוני".

סבב ההתייעצויות בבית הנשיא יימשך גם היום. הסיעה הראשונה שתיפגש עם ריבלין תהיה יהדות התורה. בהמשך יגיעו המשלחות של ימינה, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. לפני שריבלין יודיע על החלטתו, ייתכן והוא יזמן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת עמו.

תגיות:הליכודדוד ביטןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה