חדשות בארץ

עימות ברשימה המשותפת: בל"ד מתנגדת להמלצה על גנץ

ברשימה המשותפת טרם קיבלו החלטה האם להמליץ על גנץ כמועמדם לראשות הממשלה, וישיבת הסיעה שנערכה היום הסתיימה ללא תוצאות. ב-17:30 צפויה ישיבה נוספת, בסופה תתקבל הכרעה סופית, לקראת המפגש עם נשיא המדינה. ח"כ מטעם בל"ד: "כל מה שגנץ רוצה זה לקחת את קולותיהם של חצי מיליון אזרחים ערבים כדי להרכיב ממשלת אחדות עם הליכוד וליברמן, ואנחנו לא יודעים אם הוא יעמוד בדרישות"

ישיבת המפלגה, היום (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)ישיבת המפלגה, היום (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)
אא

לאחר הדיווחים כי ברשימה המשותפת הוחלט להמליץ בפני נשיא המדינה על בני גנץ, יו"ר כחול לבן, כמועמדם לראשות הממשלה, היום (שני) התכנסו ראשי הסיעות ברשימה לישיבה שהסתיימה, נכון לשעה זו, ללא תוצאות. המפלגה צפויה להתכנס בשנית בשעה 17:30, לישיבה מכרעת בנושא.

על פי הפרסומים אתמול, ההחלטה להמליץ על גנץ התקבלה בהתנגדותה של סיעת בל"ד, שהתרצתה לבסוף לקבל את הכרעת הרוב. עם זאת, גם גורמים אחרים בסיעות המרכיבות את הרשימה הביעו את התנגדותם, וח"כ ברשימה מתח ביקורת על המהלך ואמר כי "אי אפשר לצפות שנמליץ עליו, ואז יעשה סיבוב פרסה וילך לאחדות". משכך, ברשימה מיהרו להציג שורת דרישות בשלל נושאי ליבה של המגזר הערבי בישראל, ומצפים מכחול לבן להתחייב לכך. בין הדרישות, מיגור מקרי הפשיעה הגבוהים באוכלוסייה הערבית, ביטול חוק הלאום, והקלות בבנייה.

אם הרשימה המשותפת, בעלת 13 המנדטים, תחליט להמליץ על יו"ר כחול לבן, הרי שבכך ישיג גנץ שני ממליצים יותר משגייס בנימין נתניהו בבלוק החוסם של ימין-חרדים, ויקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכיב ראשון את הממשלה. אלא, שסיעת בל"ד, שמחזיקה בעמדות ניציות ביחס לערכי הציונות ומוסדות המדינה, מתנגדת להמלצה. "כל מה שגנץ רוצה זה לקחת את קולותיהם של חצי מיליון אזרחים ערבים כדי להרכיב ממשלת אחדות עם הליכוד וליברמן, ואנחנו לא יודעים אם הוא יעמוד בדרישות", אמר חבר סיעת בל"ד, סאמי אבו שחאדה. עם זאת, גורמים בסיעה אמרו כי כל החלטה שתתקבל תחייב גם אותם.

"כרגע אין לנו החלטה", אמר חבר הרשימה המשותפת מטעם סיעת חד"ש, ח"כ ד"ר עופר כסיף. "העמדה היסודית היא 'את נתניהו צריך להעיף מהשלטון'. הוא לא ראוי, הוא מזיק ומוביל אותנו אל התהום. המטרה העיקרית היא למנוע מנתניהו להרכיב את הממשלה אך זה לא אומר שנקבל כל אחד אחר ללא הבנה ברורה לאיזה כיוון הוא הולך".

כסיף הדגיש: "יש לנו את הדרישות שלנו ואנחנו שחקן במערכת הפוליטית. ההחלטה שתתקבל בסיעה תחייב את כולנו". לדבריו, "למיטב ידיעתי הדרישה שלנו לא עברה לכחול לבן. ההתנגדות שלנו לחוק קמיניץ (החוק שמחמיר את העונש על עבירות בנייה. קודם על ידי המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ – א"פ) הייתה מההתחלה. זה חוק גזעני שמכוון רק לציבור הערבי כפי שעלה מדברים שאמרה איילת שקד - שהחוק היה מכוון לערבים".

בכחול לבן אמרו מצדם כי "ההחלטה של הרשימה המשותפת להמליץ או לא להמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה תלויה ברצונם להבטיח עתיד טוב יותר לתושבי ישראל מכלל המגזרים. כחול לבן לא הבטיחה דבר תמורת המלצה בפני הנשיא".

 

תגיות:בני גנץהרשימה המשותפתבחירות 2019בל"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה