חדשות בארץ

דרעי: "צר לי לאכזב – ש"ס תמשיך להיות לצד נתניהו"

יו"ר ש"ס אריה דרעי קרא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיכנס למשא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת ממשלת אחדות: "לצערי גנץ מסרב לדבר עם נתניהו. כנראה שתומכי הטרור שנמצאים בתוך המפלגות הערביות יותר כשרים מאיתנו"

דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)דרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר אחר הצהריים (ראשון) הצהרה לתקשורת, בפתח ישיבת סיעת ש"ס שהתקיימה בכנסת. הוא הבהיר, כי המשלחת מטעם מפלגתו שתגיע הערב לבית הנשיא תמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמדה להרכיב את הממשלה הבאה.

"אני שומע מאז הבחירות כנראה משאלות לב, תקוות בשמאל, בכחול לבן, וגם בכלי תקשורת, שש"ס תעזוב את נתניהו ותצטרף לגנץ ולפיד", פתח דרעי את דבריו. "אני גם מודה להם על המחמאות שאני שומע מעיתונאים – דרעי בחור חכם, מנוסה, הוא יבין שזו ההזדמנות שלו לבנות ממשלה עם השמאל, עם כחול לבן. מביאים גם ראיות נסיבתיות כביכול, שלא השתתפתי בשבוע שעבר במפגשים אצל ראש הממשלה עם מפלגות הימין. זה לא נכון. אני נפגשתי ראשון עם ראש הממשלה, הייתי בין היוזמים של הבלוק הימני של ה- 55. צר לי לאכזב את כולם. ש"ס הייתה ותמשיך להיות לצד נתניהו ולצד מפלגות הימין, נקודה. אין משהו אחר".

דרעי ציין, כי נתניהו הוא שינהל את המשא ומתן הקואליציוני מטעם ש"ס, וכי משא ומתן זה יתבסס על הסטטוס קוו וחוק הגיוס על פי המתווה עליו סוכם: "אנחנו הולכים רק על נתניהו, ומחפשים את המכנה המשותף. לצערי גנץ מסרב לדבר עם נתניהו. כנראה שתומכי הטרור שנמצאים בתוך המפלגות הערביות יותר כשרים מאיתנו".

"בחודש הרחמים והסליחות, ערב יום הדין, אני קורא לכולם לחפש את הפתרון הטוב ביותר", הוסיף יו"ר ש"ס. "אני קורא לך, בני גנץ: ראש הממשלה קרא לך לשבת ברצינות בארבע עיניים ולהקים ממשלת אחדות. חבל שלא נענית, עוד לא מאוחר. שב עם ראש הממשלה, הוא מייצג אותנו ואת כל הגוש. יש לנו רצון אמיתי לעשות ממשלה רחבה, שתשתתף בה עם כל הסיעה שלך ועם כל מי שיבוא אתך ביחד. תקבל מקום מכובד ושותפות אמיתית. העם רוצה את זה".

"אנחנו לא נוותר בשום מצב על העקרונות שלנו" – הבהיר דרעי – "על הצביון היהודי של מדינת ישראל, על השבת, המסורת, על הנאמנות לארץ ישראל ועל ההתיישבות. אנחנו גם לא שוכחים מי שפסל אותנו ופסל למעלה ממחצית העם, בקמפיינים האחרונים של ממשלה חילונית, וניסה להוריד כל זיקה יהודית כמעט מהמדינה. לא נשכח את הדבר הזה. אנחנו מחויבים לממשלה שתעשה כל שביכולתה כדי לשמור על הצביון היהודי של המדינה".

הנשיא ריבלין יפתח בשעה 17:00 בהליך ההתייעצויות עם סיעות הכנסת, לקראת קבלת ההחלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה. הסיעות יגיעו לבית הנשיא בהתאם לגודלן. כחול לבן תהיה המפלגה הראשונה שתיפגש עם ריבלין, ולאחר מכן, בשעה 17:45, יגיעו נציגי הליכוד לפגישה עמו. בהמשך הערב ייפגש ריבלין עם נציגי הרשימה המשותפת, ש"ס וישראל ביתנו. סבב ההתייעצויות של הנשיא עם המפלגות יימשך מחר: תחילה יגיעו נציגי יהדות התורה, ולאחר מכן המשלחות של ימינה, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. ביום שלישי צפוי ריבלין להיוועד – לפגישה משותפת – עם גנץ ונתניהו, בטרם יודיע על מי החליט להטיל את תפקיד הקמת הממשלה.

(עודכן: 16:44)

תגיות:בני גנץש"סאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה