חדשות בארץ

חבר הכנסת היהודי של הרשימה המשותפת: "חיילי צה"ל – קלגסים"

חבר הכנסת עופר כסיף, שכינה את חיילי צה"ל "קלגסים", סירב לחזור בו מהתבטאותו והאשים את ממשלת נתניהו ב"טיהור אתני"

כסיף בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כסיף בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בצל הדיונים המתנהלים ברשימה המשותפת על האפשרות להמליץ לנשיא על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמדה להרכיב את הממשלה הבאה, סירב הבוקר (ראשון) חבר הכנסת עופר כסיף לחזור בו מדברים שאמר בשבוע שעבר, בהם כינה את חיילי צה"ל "קלגסים".

בראיון לאיילה חסון ברדיו 103fm, אמר כסיף: "לצערי הרב, הכיבוש שקיים למעלה מחמישים שנה הוא מנגנון אכזרי, רצחני וברוטלי שמונע בכוח – ולא פעם ברצחנות – חופש מעם שלם. מיליוני אנשים חיים ללא שמץ של זכויות, תחת דיכוי נוראי וטיהור אתני שממשלת נתניהו האחרונה מנהלת במשך השנים האחרונות – בין אם בירושלים המזרחית הכבושה ובכפרים שמסביבה, בין אם בעזה או בבקעת הירדן הכבושה. מי שמבצע את הדברים האלה, לרבות ירי בחפים מפשע – מי שעושה כאלה דברים הוא קלגס".

ביום רביעי האחרון סוכל ניסיון פיגוע במעבר קלנדיה שבכניסה לירושלים. אישה, שהגיעה במסלול המיועד למעבר כלי רכב, התקדמה לעבר כוחות הביטחון המוצבים במעבר. הם פתחו לעברה בנוהל מעצר חשוד וקראו לה לעצור, אך היא לא נענתה לקריאותיהם ושלפה סכין לעברם. הכוחות ירו לעבר רגליה, היא נפצעה והועברה לבית החולים הדסה הר הצופים, בו נקבע מותה.

בעקבות התקרית, כתב כסיף בטוויטר כי האישה – שזוהתה לאחר מכן כתושבת מחנה הפליטים קלנדיה – "הוצאה להורג בידי אחד מקלגסי הכיבוש הרצחניים". לדבריו, "חייהם של הפלסטינים תחת משטר הכיבוש הפכו מזמן להפקר, ודמם מותר. האחריות היא על ממשלת ישראל והעומד בראשה ועל שלוחיה. פושעי הכיבוש – להאג".

כסיף, דוקטור למדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, נבחר להחליף את דב חנין בתפקיד הנציג היהודי של חד"ש ושובץ במקום השביעי ברשימה המשותפת. הוא ידוע בהתבטאויותיו הקיצוניות והבוטות נגד אישי ציבור, ביניהם שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, וראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר הבוקר – בראיון לגלי צה"ל – תקף כסיף את שקד, סירב לחזור בו מהתבטאויותיו הקשות נגדה והאשים את הממשלה בגזענות ובפשעים נגד האנושות. בתגובה לכך, כתבה שקד בעמוד הפייסבוק שלה: "אם כסיף היה מסיר את חסינותו – הייתי שמחה לתבוע אותו דיבה. כסיף מהווה דוגמה חיה לתופעה העצובה הנקראת אוטואנטישמי. הוא מדבר בגזענות נגד העם שלו, נגד חיילי צה״ל שמגינים עליו. האם על טיפוסים מפוקפקים כאלה בני גנץ רוצה לבסס את ממשלתו?".

תגיות:הרשימה המשותפתבחירות 2019עופר כסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה