חדשות בארץ

ההיערכות לקראת לפרסום תכנית המאה: נתניהו וגרינבלט נפגשים

בצל ההיערכות לקראת פרסום תכנית השלום של ארצות הברית, ראש הממשלה נפגש עם שליח המיוחד של ממשל טראמפ למזרח התיכון. גרינבלט, שיפרוש בקרוב מתפקידו, צפוי לסכם את עבודתו המשותפת עם נתניהו

נתניהו וגרינבלט (צילום: חיים צך, לע"מ)נתניהו וגרינבלט (צילום: חיים צך, לע"מ)
אא

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, נפגש היום (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. הפגישה באה בצל הפרסום הצפוי של תכנית השלום האמריקנית לפתרון הסכסוך, ועל רקע תוצאות הבחירות בישראל המסמנות את כישלונו הפוליטי של ראש הממשלה.

גרינבלט, שהודיע באחרונה על פרישתו מהתפקיד, צפוי לסכם את עבודתו המשותפת לאורך השנתיים האחרונות עם ראש הממשלה. בתחילה דווח כי גרינבלט צפוי להיפגש גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אך מלשכתו של גנץ נמסר כי לא נעשתה אליהם כל פנייה בנושא מוושינגטון.

במהלך מערכת הבחירות עשה נתניהו שימוש רב בפרסום הצפוי של תכנית המאה, כאשר טען כי רק הוא יוכל לעמוד איתן מול דרישותיו של ממשל טראמפ. בכנס פעילים של הליכוד אמר נתניהו כי "התבשרנו שהתכנית המדינית של הנשיא טראמפ תוצא החוצה אחרי הבחירות - זה יהיה קרוב מאוד אחריהן".

בנוסף, מתכנית השלום הושפעה הצהרתו לפיה יפעל לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח – ובמסגרת זו אף אישרה הממשלה את הסדרתו של מאחז מבואות יריחו שבבקעה – זאת בטענה כי לאחר פרסומה יהיה קושי בהחלת הריבונות על שטחי המחלוקת. בנימוק זה החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להסיר את התנגדותו להחלת הריבונות, זאת לאחר שראש הממשלה הציג בפניו "מידע חדש" שקיבל ב-24 השעות האחרונות, לפיו תכנית השלום תפורסם "בוודאות גבוהה" כמה ימים לאחר הבחירות.

הביקור הלא מתוכנן יתקיים בעקבות הערפל השורר במערכת הפוליטית בארץ לאחר תוצאות הבחירות. לאור הנסיבות הפוליטיות שנוצרו, גרינבלט יבחן מהו העיתוי הנכון לפרסום תוכנית השלום של הממשל האמריקני. על פי הערכות שונות, בממשל לא דוחים על הסף את האפשרות להשיק את חלקה המדיני של עסקת המאה עוד במהלך המשא ומתן הקואליציוני בישראל. כזכור, חלקה הכלכלי של התוכנית יצא לדרך בסדנה שנערכה בחודש יוני במנאמה בירת בחריין.

כזכור, בתחילת החודש הודיע גרינבלט כי הוא מתכוון לפרוש מתפקידו בשבועות הקרובים, לאחר ששימש כשליחו של הנשיא טראמפ במשך קרוב לשלוש שנים. מקור בכיר בבית הלבן אמר כי גרינבלט התכוון מלכתחילה לכהן בתפקיד במשך שנתיים, והחליט כי הגיעה העת לפרוש. הבכיר הוסיף, כי גרינבלט ימשיך בתקופה הקרובה לעקוב מקרוב אחרי תכנית השלום.

תגיות:ג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה