חדשות בארץ

שקד: בלוק ימין – רעיון מעניין אבל עוד לא סגור

על רקע מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכונן בלוק ימין, שיפעל כגוש אחד לכינונה של ממשלה בראשותו, אמרה יו"ר ימינה, איילת שקד כי הרעיון עדיין לא סגור: "נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים". ראשי מפלגות הימין והחרדים יגיעו הבוקר לפגישה נוספת עם נתניהו

נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר ימינה, איילת שקד, התייחסה הבוקר (חמישי) למאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים בלוק ימין בהובלתו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. "ראש הממשלה ביקש אתמול שנלך כבלוק אחד, אנחנו צריכים לדבר אתו על זה", אמרה שקד בראיון לעמית סגל וירון דקל בכאן רשת ב'. "הוא הציע להקים צוות משא ומתן משותף לכל הבלוק, עם נציגים לכל מפלגה. זה רעיון מעניין, אבל עוד לא סגור. קבענו היום בבוקר להמשיך ולדבר על הנושא. נצטרך לוודא שהאינטרסים שלנו מיוצגים".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיב על דבריה של שקד: "מה הם יעשו? יצטרפו למחנה של בני גנץ?", תהה בראיון לערוץ כנסת. "זו כותרת מיותרת, אמירה לא נכונה של שקד. יש לאנשים דרישות, וכשהן לא מתמלאות מאה אחוז – הם מתחילים לומר דברים שלא צריכים לומר ומפוצצים את הנגמ"ש. חברי הליכוד, יהדות התורה וש"ס, וגם סמוטריץ' והרב פרץ, לא יזוזו מילימטר. אני מניח ששקד ובנט יפנימו, בסופו של יום, ואת המשאים והמתנים המשמעותיים נעשה בשלב המתאים".

ראשי מפלגות הימין והחרדים יגיעו הבוקר לפגישה נוספת עם נתניהו. בפגישה שנערכה אתמול השתתפו ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, וראשי ימינה, נפתלי בנט, שקד ובצלאל סמוטריץ'. יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם נתניהו מוקדם יותר. בפגישה השתתף גם השר יריב לוין, שעמד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד לאחר הבחירות הקודמות שנערכו בחודש אפריל.

בליכוד מסרו לאחר הפגישה, כי ראשי הסיעות התחייבו על הקמת בלוק הימין וכי הוחלט להקים צוות משא ומתן משותף לכל סיעות הבלוק, בראשו יעמוד לוין. "החלטנו פה אחד שאנחנו הולכים יחד למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותי", אמר נתניהו לאחר מכן במהלך ישיבת סיעת הליכוד, שהתקיימה במלון אוריינט בירושלים. "ננהל את המשא ומתן מתוך נציגות אחת משותפת לכל המפלגות".

"לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין, קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי, או ממשלה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות", הוסיף נתניהו. "בעת הזאת יותר מאי פעם – בייחוד מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים שעומדים על הפרק – אסור שתקום ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות האנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ כדי למנוע ממשלה מסוכנת כזאת. זו המחויבות שלנו לביטחון מדינת ישראל, זו המחויבות שלנו לבוחרינו".

בתוך כך, בוועדת הבחירות המרכזית החלו הלילה בספירת המעטפות הכפולות, הכוללות בין היתר את קולות החיילים ואת הקלפיות בבתי הסוהר ובבתי החולים. אמש עדכנו מהוועדה, כי לאחר ספירה של קרוב ל- 95% מהקולות עלו כחול לבן והליכוד במנדט אחד – ל- 33 ו- 32 מנדטים, בעוד הרשימה המשותפת וישראל ביתנו ירדו במנדט אחד – ל- 12 ו- 8 מנדטים. בתוצאותיהן של שאר המפלגות לא חל שינוי: ש"ס עם 9, יהדות התורה עם 8, ימינה מקבלת 7 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר – 6, המחנה הדמוקרטי – 5.

בעקבות העדכון, שורר שוויון 56 בין גוש הימין-חרדים לגוש השמאל-ערבים.

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

(עודכן: 9:27)

תגיות:איילת שקדבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה