עובדות ביהדות

מה הסוד להצלחה בתורה? הרב אדלשטיין ב-4 עצות מעשיות

ראש ישיבת פוניבז', הרב גרשון אדלשטיין, השיב כי כל אחד יכול להיות גדול בתורה, ולשם כך צריך: רצון, תפילה וסייעתא דשמיא. וכמובן – לא לשכוח את הבסיס: מידות טובות

הרב גרשון אדלשטיין (צילום: פלאש 90)הרב גרשון אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

תלמידי ישיבת "תפארת התורה" במודיעין עילית הגיעו לביקור מיוחד בביתו של ראש ישיבת פוניבז', הרב גרשון אדלשטיין.

ראש הישיבה קיבלם במאור פנים, ונשא בפניהם את הדברים הבאים: "בגמרא כתוב כי ארבעה דברים צריכים חיזוק: תורה, תפילה ומעשים טובים ודרך ארץ. תורה - זה מובן, חיזוק בתורה. איך מתחזקים בתורה, מה העצה להתמדה? אם אחד לומד בצורה מעניינת אז יש התמדה, ואם זה משעמם אין התמדה, כל אחד צריך ללמוד עם הצורה שמעניינת, לכל אחד יש הטבע שלו ואת האופי שלו, למה הוא יותר מרותק – את זה עליו ללמוד".

"חיזוק בתפילה", המשיך ראש הישיבה בדבריו, "תפילה בכוונה זה מדרגה. בישיבה יש הרי גם סדר מוסר ושיחות, סדר מוסר זה חשוב מאד, המוסר נותן לאדם הרגשה מאד טובה, זה לא עושה מצב רוח רע, זה נותן חיים טובים ומאושרים".

"יש ארבעה ספרים מקובלים: שערי תשובה, מסילת ישרים, אורחות צדיקים וחובות הלבבות, ה'חובות הלבבות' יש עם תרגומים כבר, תרגום 'לב טוב' הוא מאד מעניין. ספר המוסר 'אורחות צדיקים' זה שווה לכל נפש, ולכל אחד יש הספר שמושך אותו, או איזה פרק שמושך אותו, וזה משפיע מאד, וזה החיזוק לכל הדברים".

"ומעשים טובים זה מידות טובות", קרא ראש הישיבה מדם ליבו. "לא לדבר דברי ביקורת על מישהו רק לדון לכף זכות, ולדון גם במחשבה לכף זכות, זה חשוב מאד, אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך. מידות טובות זה היסוד. כתוב ברבי חיים ויטאל בשערי קדושה שהיסוד של תורה זה מידות טובות, תורה נקנית בארבעים ושמונה דברים, כתוב שם בענווה, בלב טוב, אוהב את הבריות. גם כיבוד אב ואם, בבית, זה מעשרת הדיברות".

"כל אחד יכול להיות גדול בתורה, אין שום בעיה", סיים ראש הישיבה את דבריו. "כתר תורה מונח, וכל אחד יכול לזכות בכתר תורה. רק צריך רצון עם תפילה וסייעתא דשמיא. אם יש רצון חזק ללמוד אז יש סייעתא דשמיא, והבא ליטהר - מסייעין אותו".

תגיות:הצלחהתורההרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה