חדשות בארץ

"לא יתנו לח"כ ערבי להיות יו"ר האופוזיציה – זו אוטופיה"

חבר הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, זועם על התקשורת: "אתם שמים אותנו בממליצים של גנץ, ובאמצע אתם שמים את ליברמן. הסיכוי שליברמן ימליץ על גנץ גדול יותר מהסיכוי שהמשותפת תמליץ על גנץ". על ישיבה עם גנץ הדגיש: "אמרו לנו שתהיה ישיבה בין הצדדים, נשב ונכריע". עם זאת, טיבי סקפטי באשר לאפשרות זו: "גנץ פונה לליברמן, והוא לא בדיוק חושב על האופציה של ישיבה אתנו באופן רציני"

טיבי (צילום: פלאש 90)טיבי (צילום: פלאש 90)
אא

בצל תוצאות האמת המעניקות לרשימה המשותפת 13 מנדטים, ובכך הופכים אותה למפלגה השלישית בגודלה, חבר הרשימה, ח"כ אחמד טיבי, הצהיר הערב (רביעי) כי הוא לא רואה סבירות כי יו"ר הרשימה, איימן עודה, יכהן כיו"ר האופוזיציה במצב שבו כחול לבן והליכוד יהיו בממשלה. "החוק הוא לא שאוטומטית ראש הסיעה הגדולה ביותר הופך להיות ראש האופוזיציה, אלא שכל ח"כ שרוב חברי הכנסת של האופוזיציה ממליצים עליו (לראשות האופוזיציה – א"פ)", אמר טיבי בריאיון לחדשות 12.

"לא יתנו לח"כ ערבי להיות יו"ר האופוזיציה ולכן אני אומר לך – זו אוטופיה", הדגיש. במענה לשאלת המראיין כי עובדה זו תמנע מהם לקבל עדכונים ביטחוניים (חוק יסוד הכנסת קובע כי יו"ר האופוזיציה מעורב בהחלטות הביטחוניות), השיב טיבי: "מי רוצה עדכונים ביטחוניים מה קרה לך? אתם מציגים את הקשיים. אני מעדיף את ראשות ועדת הכספים למשל, זה יותר חשוב לציבור שלי".

מספירת 91% מהקלפיות בבחירות לכנסת ה-22 עולה כי הרשימה המשותפת זוכה ב-13 מנדטים – זינוק של שלושה מנדטים לעומת הבחירות באפריל, אז לא התאחדו לרשימה אחת, וחד"ש-תע"ל קיבלה 6 מנדטים ואילו רע"ם-בל"ד 4. טיבי התייחס להישג, ואמר כי "אין ספק שיש כאן אמון מחודש של הציבור ברשימה המשותפת, זה מחייב אותנו לעבודה פרודוקטיבית יותר, לביצועים טובים יותר". לדבריו, "הקמפיין שלנו היה רדום וחלש, מקרטע לפני שבועיים, אבל לפני שבוע או עשרה ימים מישהו, קוסם, שם שעון מעורר בכניסה הצפונית והדרומית של כל יישוב ערבי, קוראים לו חוק המצלמות, ולכן הייתה נהירה לקלפיות".

באופן טבעי נכללות המפלגות הערביות בתוך גוש המרכז-שמאל, וכך בבחירות הנוכחיות צורפו לגוש שמוביל עם 56 מנדטים. "אני שם לב שאתם אוטומטית שמים אותנו בממליצים של גנץ, ובאמצע אתם שמים את ליברמן", זעם טיבי. "הסיכוי שליברמן ימליץ על גנץ גדול יותר מהסיכוי שהמשותפת תמליץ על גנץ. לכן אני דורש להפסיק לשים אותנו אוטומטית ברשימת ממליצי גנץ ולשים אותנו באופן עצמאי".

לצד זאת, טיבי לא פסל אפשרות שרשימתו תמליץ על יו"ר כחול לבן בני גנץ לראשות הממשלה, או כרשת ביטחון מחוץ לממשלה. "אמרו לנו שתהיה ישיבה בין הצדדים, הם ישמיעו את הדרישות שלהם אנחנו נשמיע את הדרישות שלנו, נשב ונכריע ברשימה המשותפת באופן דמוקרטי", אמר טיבי. "אני אומר לך גנץ פונה לליברמן, והוא לא בדיוק חושב על האופציה של ישיבה אתנו באופן רציני".

"אמרנו במשך כל הקמפיין, שאנחנו רוצים להיות שחקן משפיע, גם אם לא בתור חברות בממשלה באמצעות מנגנון אחר, שכבר ניסינו אותו בשנות ה-90. תם עידן נתניהו, והוא צריך ללכת", הוסיף טיבי.

תגיות:הרשימה המשותפתאחמד טיביבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה