חדשות בעולם

טראמפ: החרפתי את הסנקציות על איראן

בצל מתקפת המל"טים בסוף השבוע על מתקני נפט בסעודיה שגררו האשמות מצד הממשל האמריקני כלפי טהראן, הנשיא טראמפ הודיע כי הגביר את העיצומים על טהראן באופן ניכר

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) כי הורה למזכיר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, להגביר את הסנקציות על טהראן "באופן ניכר", זאת על רק המתיחות הגוברת באחרונה בין וושינגטון לבין טהראן, והניסיון האמריקני להשיב את האחרונים לשולחן המשא ומתן.

בהודעתו בחשבון הטוויטר לא נמסר באילו עיצומים מדובר. קודם לכן צייץ טראמפ: "כל כך נחמד שהמדינה שלנו עכשיו עצמאית מבחינת אנרגיה. ארצות הברית במצב טוב יותר מאי פעם. צבא אמריקאי חזק יותר, ללא ספק, כלכלה גדולה יותר, מספר אחת באנרגיה".

הודעת טראמפ מגיעה בצל מסרים שונים שהעביר לטהראן בשבועות האחרונים, בהם רמז על כוונתו להיפגש עם נשיא איראן, חסן רוחאני, בשולי העצרת באו"ם. באחרונה אף דווח בכלי התקשורת האמריקניים כי טראמפ שקל הקלה על הסנקציות, זאת מתוך כוונה לגרום לטהראן לשוב למשא ומתן על הסכם הגרעין, לאחר שהצהירה כי היא מצפה מממשל טראמפ לגלות נכונות להקלות מסוג זה באם רצונו קיים עמם מגעים. זאת ועוד, על רקע דיווחים אלה טראמפ הדיח את יועצו לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שהתנגד בתוקף לכל הקלה על איראן ודגל במיליטנטיות כלפיה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום התייחס רוחאני להאשמות וושינגטון נגד ארצו בתקיפת מתקני הנפט בסעודיה בסוף השבוע האחרון. בתקשורת האיראנית דווח כי הנשיא האיראני ייחס את התקיפה למורדים הח'ותים בתימן, וטען כי הם עשו זאת כאקט של "אזהרה" נגד סעודיה, שאחראית, לדבריו, לשורה מתקפות על בתי ספר, בתי חולים ושווקים בתימן בידי הקואליציה הסעודית שפועלת במדינה.

רוחאני הכחיש את הקשר של איראן לתקיפה שטלטלה את שווקי הנפט העולמיים, חרף טענות וושינגטון וריאד כי טהראן אחראית לכך באופן ישיר ולא המורדים בתימן. "אנחנו לא מעוניינים בעימות באזור", אמר הנשיא האיראני. "מי התחיל את הסכסוך? זאת הייתה סעודיה, איחוד האמירויות, ארצות הברית, מספר מדינות אירופאיות וגם המשטר הציוני בישראל".

הוא הוסיף כי דבריו של טראמפ כי איראן עומדת מאחורי תקיפת שני מפעלי הנפט של סעודיה  נאמרו במטרה "להגביר את הלחץ על טהרן". לדבריו, "במקביל ללחץ הפסיכולוגי והכלכלי שמפעילה ארה"ב על העם האירני (באמצעות סנקציות), היא מנסה להגביר את הלחץ על טהרן גם על ידי השמצות".

במקביל, בסוכנות הידיעות האיראנית, אירנ"א, דווח כי הנשיא האיראני צפוי שלא להגיע לעצרת הכללית של האו"ם שתתקיים החודש בניו יורק, זאת במידה וארצות הברית לא תנפיק אשרות כניסה לו ולשר החוץ מוחמד ג'וואד זריף כבר בשעות הקרובות.

תגיות:איראןדונלד טראמפסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה