חדשות בארץ

ח"כ זוהר מודה: "חוק המצלמות התהפך עלינו"

ח"כ זוהר שקידם את חוק המצלמות בקלפיות שנועד להוריד את אחוז ההצבעה בקלפיות הערביות, הודה כי החוק "חזר אלינו כבומרנג". לדבריו, ראשי הרשימה המשותפת "ידעו למנף את זה וקראו לבוחרים שלהם להראות לנו בקלפיות". מספירת כ-92% מהקולות עלה כי הרשימה המשותפת צפויה לקבל 12 מנדטים – זינוק של שני מנדטים לעומת הבחירות באפריל

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות תוצאות האמת המצביעים על כישלון מפלגתו וגוש הימין, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודה הבוקר (רביעי) כי קמפיין המצלמות בקלפיות הערביות שקידמה מפלגתו, התנקם בהם. "חד-משמעית קמפיין המצלמות חזר אלינו כבומרנג", אמר בריאיון לחדשות 12, "מה שנקרא, זה התהפך עלינו".

"זה לא שירת אותנו, זה הזיק לנו. זה העיר את החברה הערבית שיצאה לקלפי, אבל הצליח להרדים את הימין והמון נותרו בבתים", הוסיף זוהר.

לפי פרסום ב'הארץ' הנסמך על מקור בוועדת הבחירות המרכזית, מספירת כ-92% מהקולות עלה כי הרשימה המשותפת צפויה לקבל 12 מנדטים – זינוק של שני מנדטים לעומת הבחירות באפריל, אז לא התאחדו לרשימה אחת, וחד"ש-תע"ל קיבלה 6 מנדטים ואילו רע"ם-בל"ד 4. על פי המדגמים אמש, הרשימה המשותפת קיבלה 15-11 מנדטים.

חוק המצלמות עורר דיון רב במחנה הפוליטי, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו קידם מהלך שנועד לאפשר למשקיפים, בעלי זהות פוליטית, בוועדות בחירות אזוריות לצלם מצביעים בקלפיות, זאת לאחר שפעילי מפלגתו הציבו 1,200 מצלמות בקלפיות ביישובים ערביים בבחירות באפריל, בטענה שהצילום נועד למנוע זיופים. בליכוד התגאו אז כי בזכות המהלך שלהם הצליחו להביא להורדת שיעור ההצבעה במגזר הערבי.

זוהר, שהוביל את קידום החוק, אמר כי עשה זאת "מתוך אמונה והבנה שבמגזר הערבי קיימים זיופים". לדבריו, "רצינו ללכת מתוך מקום שהתוצאות של הערבים יהיו תוצאות אמת. ההתנהלות היתה מתוך חשש לזיוף".

החוק נפל לבסוף בקריאה ראשונה, זאת לאחר שלא הושג לו הרוב הדרוש, ורק 58 חברי כנסת תמכו בו, בעוד שהאופוזיציה כולה נעדה ממנה. בעקבות כך, בליכוד מיהרו להאשים את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שהצהיר בתחילה כי יתמוך בחוק, אולם חזר בו בהמשך והצביע נגדו גם בוועדה המסדרת שלשום, וכן בדיון היום. "חוק המצלמות נפל בגלל אדם אחד – אביגדור ליברמן – שחבר ללפיד-גנץ ולמפלגות הערביות כדי לאפשר זיופים וגניבת קולות. זאת הממשלה שגנץ ולפיד יקימו: ממשלת שמאל עם ליברמן, אחמד טיבי ואיימן עודה כשרים בממשלה", אמרו מהליכוד.

בפתח הדיון נפנף נתניהו במכשיר סלולרי, ואמר: "איך אפשר להתנגד לצילום במכשיר הסלולרי, כזה, אם אנחנו מחזיקים ומצלמים בו בכל מקום?". על יו"ר ישראל ביתנו טען כי הוא "מפיל סדרתי של ממשלות ימין". לדבריו, "אם הוא לא היה מתנגד למצלמות, היה לנו רוב למנוע זיופים". עוד אמר נתניהו כי "היום מניעת המצלמות תעזור לכם. בקלפי היא תעזור לנו".

במהלך הדיון הסוער נרשם עימות ישיר בין ראש הממשלה ליו"ר הרשימה הערבית המשותפת, איימן עודה, שכינה את נתניהו "שקרן". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ששאל את עודה האם בכוונתו להתנצל על, הורה על הוצאתו מהאולם, כאשר במהלכו ניגש למקומו של ראש הממשלה והצמיד לפניו את מכשיר טלפון, ואמר: "מה הבעיה? חשבתי שהכול בסטורי". חברי כנסת מהליכוד, ובכללם מיקי זוהר, יואב קיש ומאי גולן שנזעקו לעברו, אמרו לעודה כי הוא "טרוריסט". יו"ר הכנסת הגיב לפרובוקציה ואמר כי "התנהגותו הביריונית של ח"כ איימן עודה במליאת הכנסת, תוך איום פיזי על ראש הממשלה, היא מבישה ומבזה. לא אתן יד להתנהלות כזו בכנסת ישראל".

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בחירות 2019מיקי זוהרחוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה